» قضائی » دادستان تهران به مشکلات ۱۳۵ نفر از شهروندان رسیدگی کرد/گفت‌وگوی برخط دادستان با تعدادی از مددجویان
قضائی

دادستان تهران به مشکلات ۱۳۵ نفر از شهروندان رسیدگی کرد/گفت‌وگوی برخط دادستان با تعدادی از مددجویان

خرداد 27, 1403 0

دادستان تهران در برنامه ملاقات مردمی، ضمن رسیدگی به مشکلات ۱۳۵ نفر از شهروندان، به مشکلات تعدادی از زندانیان به صورت برخط رسیدگی کرد و با اعطای یک هفته مرخصی به یک زندانی بی‌بضاعت موافقت کرد و خانواده وی را مورد حمایت و تکریم قرار داد.

خبرگزاری میزان– علی صالحی به همراه جمعی از معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران، با حضور در برنامه ملاقات مردمی، ضمن دیدار چهره به چهره با مراجعان و استماع اظهارات آنان، به درخواست‌ها و مشکلات تعداد ۱۳۵ نفر از شهروندان رسیدگی و دستورات لازم را برای پیگیری پرونده‌ها صادر کرد.

وی در این برنامه همچنین با تعدادی از زندانیان بازداشتگاه تهران بزرگ، به صورت برخط و با بهره‌گیری از سامانه ویدیو کنفرانس، گفت‌وگو و دستورات مقتضی جهت پیگیری خواسته‌های آنان را صادر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تهران همچنین با درخواست اعطای مرخصی به یک زندانی که همسرش با ۳ فرزند خردسال برای پیگیری وضعیت وی، به ملاقات دادستان آمده بودند؛ موافقت کرد و ضمن اعطای مرخصی یک هفته‌ای به زندانی یاد شده با تأمین التزام به حضور، دستور داد شرایط مشارالیه جهت استفاده از ظرفیت نهاد‌های ارفاقی بررسی و در صورت استحقاق، امکان استفاده از ارفاقات قانونی برای وی فراهم شود.

اعطای کمک نقدی و بسته معیشتی به خانواده یک زندانی نیازمند

بر اساس این گزارش، در حاشیه برنامه ملاقات مردمی دادستان تهران، همسر این زندانی به همراه ۳ فرزندش، به معاون دادستان در امور زندان‌ها مراجعه و مشکلات خود را مطرح کرد و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد وی سرپرستی ۱۱ فرزند را برعهده دارد و یکی از فرزندان وی در بیمارستان بستری است و با توجه به زندانی بودن همسرش و عدم تمکن مالی در تامین هزینه‌های زندگی،  با هماهنگی صورت گرفته، یک بسته معیشتی از طرف خیرین و مبلغ ۵۰ میلیون ریال، از محل اعتبارات انجمن حمایت از زندانیان جهت کمک به هزینه درمان فرزند، به وی اعطا شد.

گفتنی است؛ برنامه ملاقات مردمی دادستان تهران، در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه و همچنین برنامه‌های عملیاتی دادسرا مبنی بر کاهش فاصله مسئولان قضایی با مردم و تکریم ارباب رجوع، روز چهارشنبه هر هفته در ساختمان مرکزی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، واقع در میدان ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این برنامه، افزایش نظارت دادستانی بر عملکرد دادسرا‌ها و تسریع در گره‌گشایی از کار مردم است و متقاضیان می‌توانند با برقراری تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری به ساختمان مرکزی دادسرا و اخذ نوبت قبلی، با دادستان و معاونان وی دیدار و گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×