» قضائی » دادستان تهران با حضور در مرکز ملاقات مردمی قوه قضاییه به مشکلات ۱۷ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
قضائی

دادستان تهران با حضور در مرکز ملاقات مردمی قوه قضاییه به مشکلات ۱۷ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

اسفند 28, 1402 0

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تهران با حضور در مرکز ملاقات مردمی قوه قضاییه به مشکلات ۱۷ نفر از مراجعان رسیدگی و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آنان صادر کرد.

خبرگزاری میزان_ در راستای تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر ملاقات بی واسطه و چهره به چهره مردم با مسئولان قضایی امروز (چهارشنبه ۲۳ اسفندماه) علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تهران با حضور در مرکز ملاقات مردمی قوه قضاییه به مشکلات ۱۷ نفر از مراجعان رسیدگی کرد.

در این برنامه ملاقات که با حضور سید علی اصغر رفاهی مدیرکل ملاقات مردمی قوه قضاییه برگزار شد، دادستان تهران پس از استماع مسائل و مشکلات مطروحه توسط مراجعان دستورات و راهنمایی‌ها و ارشادات لازم را برای رفع مشکلات آنان ارائه داد.

صالحی در حاشیه این دیدار‌ها باتشکر از زحمات مدیرکل ملاقات مردمی قوه قضاییه در راستای تلاش برای رسیدگی به مشکلات مردم، اظهار کرد: دادسرای تهران در راستای منویات ریاست قوه قضاییه ملاقات‌ها مردمی را در مساجد، محل کار و در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به صورت ویژه دنبال می‌کند و سعی کردیم به عنوان خدمتگزار مردم همیشه ارتباط خود را با آنان حفظ کنیم.

وی افزود: قطعا ملاقات با مردم بسیار برای مسئولان قضایی مفید و سودمند خواهد بود و در این ملاقات‌ها نقاط ضعف و قوت رسیدگی‌ها مشخص و در عین حال دستورات مقتضی برای رفع مشکلات مردم صادر می‌شود.

دادستان تهران با اشاره به اینکه اکثر درخواست‌های مراجعان امروز (۹ پرونده) به پرونده‌های کثیرالشاکی در زمینه خودرو و مسکن مربوط می‌شد، عنوان کرد: دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تکلیف قانونی خود را در زمینه شناسایی و دستگیری متهمان و نیز در زمینه رد مال محکومان که همواره از تاکیدات ریاست قوه قضاییه است انجام داده است چرا که ریاست قوه قضاییه همواره تاکید بر بازگشت اموال مردم در این پرونده‌ها دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه اخیرا اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و بسیاری از پرونده‌های کثیرالشاکی با حساسیت خاصی رسیدگی و رای مقتضی درباره هرکدام صادر شده است.

صالحی تاکید کرد: در راستای اهمیت این موضوع، سه‌شنبه هر هفته را به پیگیری این پرونده‌ها اختصاص دادیم و در این روز با حضور معاونین دادستان، قضات، کارشناسان و مقامات قضایی مرتبط پروند‌های مربوطه بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها، دبیرخانه‌ای برای رسیدگی به این موضوع تعیین و دستوالعملی برای رسیدگی به این پرونده‌ها تدوین شده و در این دستورالعملل مقرر شده که این پرونده‌ها از بدو تشکیل تا اجرای حکم تحت رصد و نظارت دادستان مرکز استان باشد.

داستان تهران همچنین بیان کرد: در مورد برخی از این پرونده‌ها رای صادر شده است، اما متاسفانه با توجه به اینکه اموالی از محکومین این پرونده‌ها شناسایی نشده برای احقاق حق مردم با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر هشیاری و آگاهی مردم از روش‌های کلاهبرداری و نحوه فعالیت شرکت‌های کلاهبردار، تصریح کرد: لازم است مردم در سرمایه گذاری‌های خود دقت داشته و قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری بررسی‌های لازم را انجام دهند. همچنین مردم قبل از عقد هرگونه قرارداد از مراجع ذی‌صلاح استعلام و از افراد با تجربه مشورت بگیرند.

صالحی با بیان اینکه تلاش داریم مطالبات مردم در این پرونده‌ها محقق شود، یادآور شد: بسیاری از شاکیان این پرونده‌ها تقاضای پرداخت تاخیر در تادیه و خسارت دارند، اما بر اساس قانون حکم به رد اصل مال صادر شده که تلاش داریم این پرونده‌ها در اسرع وقت و در چارچوب قانون رسیدگی شود.

گفتنی است در این دیدار‌ها دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تهران در مواردی با برقراری تماس تلفنی با قضات و سرپرستان دادسراه‌های تهران موضوعات و مطالبات مردم را در همین جلسه رسیدگی و ارشادات لازم را برای احقاق حقوق مردم به قضات مربوطه ارائه کرد.

همچنین صالحی در این جلسه به تمامی دادسرا‌های سطح تهران دستور داد در راستای پیشگیری از وقوع این جرایم، اقدامات مقتضی را در دستور کار قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا دریافت گزارشات مردمی در ارتباط با فعالیت شرکت‌های مشکوک و متخلف اقدامات قانونی لازم را برای جلوگیری از تضییع هرچه بیشتر اموال مردم انجام داده و از فعالیت این شرکت‌ها در همان مراحل اولیه جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×