» قضائی » خودداری از بروز عناوین مجرمانه در تبلیغات انتخاباتی بسیار مهم است
قضائی

خودداری از بروز عناوین مجرمانه در تبلیغات انتخاباتی بسیار مهم است

بهمن 24, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان سمنان خودداری از بروز عناوین مجرمانه در تبلیغات انتخاباتی اعم از؛ افترا و تشویش اذهان عمومی را مهم دانست و گفت: نسبت دادن عمل مجرمانه به دیگری و نشر مطالب غیر واقعی، جرم تلقی می‌شود.

خبرگزاری میزان – همایش ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان سمنان با حضور رئیس کل دادگستری استان سمنان، مسئولان قضایی، اجرایی، امنیتی و انتظامی استان و شهرستان سمنان همچنین دعوت از تمامی نامزد‌هایی که در چهار حوزه انتخابی استان سمنان تاکنون تأیید صلاحیت شدند در سالن شهید بهشتی دادگستری کل استان برگزار شد.

محمدجعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان با تبریک ایّام الله دهه فجر و بعثت ختمی مرتبت رسول اکرم (ص) گفت: آغاز زمان فعالیت تبلیغات انتخاباتی مشخص است و بهتر است نامزد‌های تأیید صلاحیت شده بر مدار قوانین و مقررات قبل از شروع فعالیت‌های تبلیغاتی، موجبات افزایش زمینه‌های مشارکت مردم را فراهم آورند و از بروز رفتار‌های غیر قانونی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار‌های مختلف و فرصت‌های مقتضی، انتخابات را نماد تقویت و تحکیم بنیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانسته و حمایت نخبگان، خواص، افراد صاحب نفوذ و دارای مخاطب را عامل تداوم اقتدار و صلابت کشور به شمار آورده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: امروز، یادآور روز‌های سال ۶۱ هجری قمری است؛ به عبارتی آیا کسی هست که، ولی و مقتدای خویش را یاری رساند؟ تا به آن فوز عظیم که عاقبت بخیری است نائل آید.

وی افزود: امام شناسی و رفتار منطبق با قوانین و مقررات خواستگاه گفتمان نظام است و جزو رعایت اخلاق در گفتار، حُسن کردار و عملکرد صحیح، چیز دیگری از نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان سمنان انتظار نیست.

عبدالهی اضافه کرد: نظام به اشخاص تأیید صلاحیت شده اعتماد کرده است تا رقابت توأم با صحت و سلامت در انتخابات اسفند ماه رقم بخورد چرا که قرار است انتخابات مایّه رشد و اعتلای کشور شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان کسب روزی حلال را وظیفه هر شخصی دانست و کسب آرای حلال را از وظایف نامزد‌های انتخاباتی عنوان و تصریح کرد: تبلیغات و عملکرد منطبق با موازین قانونی همان کسب رای حلال است که نامزد‌های تأیید صلاحیت شده بایستی در اندیشه تحقق آن برآیند.

عبدالهی، خودداری از بروز عناوین مجرمانه در تبلیغات انتخاباتی اعم از؛ افترا و تشویش اذهان عمومی را مهم دانست و افزود: نسبت دادن عمل مجرمانه به دیگری و نشر مطالب غیر واقعی، جرم تلقی می‌شود و نامزد‌های انتخاباتی رسانه‌های جمعی و مجازی را وسیله‌ای برای بیان اهداف دست یافتنی و وعده‌های واقع بینانه قرار دهند.

وی با اشاره به رمز افزایش مشارکت مردم در انتخابات اسفند ماه توسط نامزد‌ها گفت: عامه مردم به دنبال نامزد‌های انتخاباتی هستند که دارای مدیریت صحیح، کارنامه مثبت وکارآمدی در عملکرد بوده و چنانچه اشخاص تأیید صلاحیت شده بتوانند به نیکی این معیار‌ها را برای مردم تشریح وتبیین کنند، مردم پای صندوق‌های رای می‌آیند و مشارکت خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه تأکید کرد: هنجارشکنی و شکستن خطوط قرمز نظام نباید اتفاق بیفتد و صداقت در گفتار و کردار و سخن سنجیده گفتن، انتظار به حق مردم از نامزد‌های انتخاباتی است و باید به بیان مشکلات اصلی مردم که همان ارتقا معیشت آن ها است پرداخت و در کارزار انتخابات، التزام عملی به جمهوری اسلامی ایران باید از سوی همگان مشاهده شود.

نکته قابل توجه این مراسم تدبیر رئیس کل دادگستری استان سمنان برای اختصاص زمان کافی و یکسان به ۴ نفر از نامزد‌های حاضر در جلسه از حوزه‌های انتخابیه استان بود که به قید قرعه انتخاب و بدون دغدغه خاطر توانستند پیرامون موضوعات مورد نظر خود به بیان انتظارات از مسئولین و برگزار کنندگان انتخابات استان بپردازند و به راحتی مطالب خویش را به سمع و نظر مسئولان برسانند.

همچنین رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل اطلاعات استان و فرماندهی انتظامی استان سمنان به بیان نقطه نظرات خود در باب موضوع همایش پرداختند و خودداری از بروز رفتار‌های غیرقانونی راموردتاکیدقرار دادند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×