» قضائی » حفظ ۲ هزار و ۴۹۱ فرصت شغلی با تلاش‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
قضائی

حفظ ۲ هزار و ۴۹۱ فرصت شغلی با تلاش‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان

فروردین 19, 1403 0

گفت‌وگو|

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سال گذشته در مجموع ۳۷۵ مورد بازدید از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان انجام شد که طی آن، ۷۴ واحد راکد و نیمه راکد احیا شد و از تعطیلی ۳۹ واحد دیگر نیز جلوگیری شد و همچنین ۳ هزار فرصت شغلی در استان حفظ شد.

حیدر آسیابی در گفت‌‎وگو با میزان، از تلاش‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان برای احیا و جلوگیری از تعطیلی ۱۰۰ واحد تولیدی طی سال گذشته خبر داد.

احیای ۵۸ واحد تولیدی

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سال گذشته ۵۸ واحد تولیدی احیا شد که با احیای این واحد‌های تعطیل، ۶۸۰ کارگر مشغول به کار شدند.

آسیابی، ادامه داد: در این مدت همچنین با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان از رکود ۴۲ واحد تولیدی دیگر در استان که با بیش از هزار و ۸۰۰ نفر جلوگیری شد. 

بازدید از ۴۰۹ واحد تولیدی

وی افزود: در سال گذشته از ۴۰۹ واحد تولیدی استان گلستان بازدید و مشکلات این واحد‌ها بررسی و برای رفع موانع، چاره اندیشی شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: سال گذشته در مجموع ۳۷۵ مورد بازدید از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان انجام شد که طی آن، ۷۴ واحد راکد و نیمه راکد احیا شد و از تعطیلی ۳۹ واحد دیگر نیز جلوگیری گردید و ۳ هزار فرصت شغلی در استان حفظ شد.

آسیابی با اشاره به اسامی شرکت‌های احیا شده گفت: این شرکت‌ها شامل مرجان قجر حيدرآبادی، شرکت تعاوني بست سازان ماهر گلستان، شرکت تراشه مليار، جواد وطني باقرآباد ( گوزن فارس )، شركت سيما كيسه، حسين بختياری، شركت تيج، شركت قند حبه گرگان، بانک صادرات (مشبک سازه پرشيا)، شرکت کيميا پژوهان خاور شيمی، خانم عاطفه مقصودی، شركت به بان زيست، شرکت تعاوني حلبي سازان با دقت کتول، آبكاري نمونه گرگان، شيشه ايمنی گرگان، شرکت توليدي قابوس کمباين، بانك صادرات استان گلستان، شركت تعاونی سنگين بتن آزادشهر، پنجره عايق گلستان، كيسه پلاست گلستان، شرکت صنايع ذوب و نورد مهر، شرکت توليدی سبک بناي گلستان، شرکت مارال فروز (گيتا طلايی سابق)، بامداد شير گلستان، سردخانه پنگوئن گلستان، مهدی غلامی ابراهيم آبادی و شرکت يونوليت پخش گلستان هستند. 

 

عید// حفظ ۲ هزار و ۴۹۱ فرصت شغلی با تلاش‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان

 نقش تولید در جنگ ترکیبی برای خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه، نقشی اثرگذار است

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، سال گذشته در نشست با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان کرمان که در روز(۱۰ آذرماه) برگزار شد، با بیان اینکه نقش تولید در جنگ ترکیبی برای خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه، نقشی اثرگذار است، گفت: استنباط من آن است که در کل کشور و در میان ما مسئولان، این نقش، مجهول‌القدر مانده است؛ چنانچه به نقش اثرگذار تولید و اقتصاد در مقابله با تحریم‌ها، واقف‌تر باشیم، در آن صورت در وضع قوانین و‌مقررات و‌اقدامات حقوقی و غیرحقوقی خود نیز متفاوت عمل می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، گفت: یکی از مشکلات شما فعالان اقتصادی و تولیدی، آن است که نمی‌توانید برای بنگاه‌های خود برنامه‌ریزی داشته باشید و این موضوع را مطرح می‌کنید که نمی‌دانید با جابجایی یک دولت یا یک وزیر یا یک استاندار، چه مقرره جدیدی ابلاغ می‌شود؛ در واقع یکی از مشکلات شما، عدم وجود سیاست‌های روشن و شفاف و غیرقابل‌پیشبینی بودن شرایط است؛ شرایطی که با رفتن مدیران تغییر می‌کند.

یکی از معضلات اصلی فعالان اقتصادی و تولیدی

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه امروز یکی از معضلات شما فعالان اقتصادی و تولیدی به ویژه فعالان حوزه معدن، موضوع بازار برای عرضه محصولات است؛ بیان کرد تولیدکننده و فعال اقتصادی برای صادرات محصول خود، با محدودیت‌هایی مواجه است از جمله اینکه در دستیابی به ارز حاصل از صادرات خود با مسائلی مواجه می‌شود؛ گاهی نیز یک اشتباه در محاسبه، سبب صدور جریمه سنگین برای یک بنگاه تولیدی می‌شود؛ این‌ها مسائلی است که باید در جهت تسهیل امور فعالان اقتصادی، اصلاح شود.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×