» قضائی » حضور فعال مجریان در جلسات برنامه‌های عملیاتی مبتنی بر سند تحول قضایی بسیار با اهمیت است
قضائی

حضور فعال مجریان در جلسات برنامه‌های عملیاتی مبتنی بر سند تحول قضایی بسیار با اهمیت است

اسفند 4, 1402 0

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: حضور فعال مجریان در جلسات برنامه‌های عملیاتی مبتنی بر سند تحول قضایی بسیار با اهمیت است و اقدامات مجریان بایستی به نتیجه مطلوب منتهی شود.

خبرگزاری میزان – نشست بررسی عناوین برنامه‌های عملیاتی مبتنی بر سند تحول قضایی سال ۱۴۰۳؛ ویژه امور فرهنگی با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در محل سالن جلسات ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه) برگزار شد.

محمد باقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با تبیین دغدغه‌های فرهنگی از نگاه مقام معظم رهبری و اهمیت مباحث فرهنگی نسبت به سایر مقوله‌های تاثیرگذار عنوان کرد: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب؛ مسئله اقتصاد، اولویت فوری و کنونی کشور است، اما فرهنگ در بلندمدت از اقتصاد نیز مهم‌تر است؛ لذا ضرورت دارد نسبت به حفظ، صیانت، ارتقاء و تعمیم آن به تمام سطوح جامعه و محیط اداری خود سهیم باشیم.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه بر اساس فرهنگ سازمانی خود تلاش دارد از معرض آسیب‌های محیطی و بستر‌های فسادزا مصون بماند، اذعان کرد: پرداختن به امور فرهنگی از ظرافت خاصی برخوردار است و افرادی که به این امور می‌پردازند می‌بایست نسبت به سایر افراد از دقت نظر و حساسیت بالاتری برخوردار باشند تا شرایط فرهنگی را به خوبی درک و برای رفع ناهنجاری‌های آن تدبیر مناسبی اتخاد کنند. کار خیلی سختی است، اما با آشنایی و تسلط عمیق به مباحث فرهنگی و رشد ساختار‌های فرهنگی از دوران طفولیت امکان پذیر است.

الفت افزود: کارکنان قوه قضاییه درگیر حجم بالایی از کار هستند و چنانچه زیرساخت‌های فرهنگی در درون شان نهادینه نشده و به این موضوعات پرداخته نشود براحتی در خلال انجام فعالیت‌های کاری شان دچار مشکل خواهند شد و اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی نیز خیلی موثر و راهگشا نخواهد بود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: فقر فرهنگی در افراد شرایطی را فراهم می‌آورد که همچون یک فرد بیمار نتوانند از خود در برابر محیط عفونی محافظت کند و در نتیجه ویروس و میکروب براحتی به فرد سرایت می‌کند؛ لذا محافظت کردن به مثابه یک راهبرد برای کنترل انتقال عفونت است؛ بنابراین در زمان جذب نیروی انسانی تلاش بر این است که نفراتی وارد عرصه دستگاه قضا شوند که علایق، سلایق و باورهایشان در حوزه فرهنگی همسو با جریانات فرهنگی کشور باشد و از اینجاست که امور فرهنگی می‌تواند با طراحی و برنامه ریزی متنوع از این دسته از افراد حمایت فرهنگی کند و از هجوم آسیب‌های فرهنگی بر پیکره نیروی انسانی جلوگیری شود و افراد بر حفظ شوق تحصیل فرهنگی تشویق شوند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به منویات رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: بار‌ها ریاست قوه قضاییه در جلسات مختلف به افزایش فعالیت‌های فرهنگی اشاره کردند، خوب است به یاد داشته باشید کارفرهنگی در سازمان بایستی همراه با فعالیت‌های هدفدار، مصونیت آور و متناسب با نیاز‌ها باشد و در همکاران حس نشاط برای انجام وظیفه و ارائه خدمات مطلوب ایجاد کند.

وی مدیریت فرهنگی در دستگاه قضا را به معنای مدیریت ساختار جامعه خواند و گفت: وقتی شکل کار حول محور ارائه خدمات مطلوب بچرخد، نیازمند تدوین برنامه ریزی متناسب و زمان بندی شده در محیط کار هستیم و بدین ترتیب پای کار مشارکت دیگر دستگاه‌ها و ادارت دیگر به میان می‌آید تا با برنامه ریزی ترکیبی و تلفیقی اقدامات موثری در سطح ملی شکل بگیرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در پایان سخنان خود بر ضرورت کسب نتایج مطلوب از اجرای برنامه‌های مبتنی بر سند تحول تاکید و عنوان کرد: حضور فعال مجریان در جلسات برنامه‌های عملیاتی مبتنی بر سند تحول قضایی بسیار با اهمیت است و اقدامات مجریان بایستی به نتیجه مطلوب منتهی شود؛ لذا ضرورت دارد مجریان با دقت نظر بیشتر و حضور موثر در اجرای گام‌های برنامه‌ها قدم بگذارند تا حفره‌های فرهنگی را شناسایی و پر کنند و کارکنان دستگاه قضا را از صدمات آسیب‌های فرهنگی محیط کاری مصون بدارند تا خدای ناکرده کوچک‌ترین خدشه‌ای به تحقق عدالت علوی وارد نشود و شهروندان با رضایت خاطر و اطمینان روزافزون به دستگاه عدلیه پناه بیاوردند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×