افزونه جلالی را نصب کنید.
- تغییرات سبک زندگی خطر بیماریهای مزمن را کاهش میدهد
- کاهش خطر مرگ و لختگی خون در بیماران خودایمنی با مصرف داروهای GLP-۱
- وزارت بهداشت هشدار داد؛ خطر فاسد شدن غذاهای نذری در گرمای هوا
- تشریح وضعیت تولید داروهای ایرانی
- تشریح روند تفویض اختیارات در حوزه محصولات طبیعی
- آغاز به کار اداره دارو در هیئت امنای صرفهجویی ارزی در معالجه بیماران
- بهرهگیری از ظرفیتهای علمی، شرط موفقیت سازمان بازرسی است
- تجدید میثاق رئیس و مسئولان دستگاه قضا با آرمانهای بنیانگذار انقلاب
- رئیس قوه قضاییه به مزار شهدای حمله به زندان اوین رفت
جزئیات جدید از کاهش سن ورود به مدرسه
از سال تحصیلی آینده، کودکان ۵ ساله میتوانند وارد مدارس دولتی شوند. مجلس اعلام کرده سیستم آموزشی ۱۲ ساله بدون تغییر مانده و فقط پایه پیشدبستانی به مدارس دولتی اضافه شده است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، فرشاد ابراهیمپور، نایبرییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی چرایی تصویب کاهش سن ورود به مدرسه از ۶ سال به ۵ سال را تشریح کرد.
نایبرییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: اجباری شدن پیشدبستانی با هدف ارتقاء دسترسی تمام کودکان به آموزش پیشدبستانی، بهویژه کودکانی که پیشتر فقط در مراکز غیردولتی حضور داشتند، تصویب شد.
وی افزود: این کار داری مزایایی شامل تقویت مهارتهای پایه شناختی، زبانی و اجتماعی، آمادهسازی بهتر برای ورود به دوره ابتدایی و کاهش شکاف آموزشی بین کودکان میشود.
ابراهیمپور در خصوص تغییر ساختار نظام آموزشی اظهار کرد: ساختار آموزشی تغییر نکرده است. واقعیت این است که سیستم ۱۲ساله همانند قبل باقی مانده و تغییرات ساختاری مانند ۵-۳-۳ انجام نشده است. تغییر اصلی که ایجاد شده، کاهش سن ورود به آموزش رسمی از ۶ سال به ۵ سالگی است تا پایه پیشدبستانی که در گذشته بیشتر در مراکز غیردولتی بود، وارد سیستم دولتی شود.
وی در خصوص معیارهای تغییر مذکور در نظام آموزشی اضافه کرد: معیارهای ارزیابی این تغییرات بر اساس مطالعات علمی، تجارب مراکز پیشدبستانی و ظرفیتهای داخلی انجام شده است. ابعاد ارزیابی شامل دسترسی برابر به آموزش، کیفیت یادگیری، آمادگی کودکان برای ابتدایی و توانمندسازی معلمان بوده است.
نایبرییس کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به این سوال که آیا در فرایند تصویب اجباری شدن پیشدبستانی، از تجارب دانشآموزان و مطالعات میدانی استفاده شده است، گفت: بله، در تهیه پیشنویس، تجارب میدانی مراکز دولتی و غیردولتی، بازخورد معلمان و کارشناسان آموزشی مدنظر قرار گرفت. هدف اصلی از این تغییر، پوشش همه کودکان در پایه پیشدبستانی و تسهیل ورود آنها به سیستم رسمی دولتی بوده است.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.