» جامعه » تکمیل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران ۱۵۰ کیلومتر کانال نیاز دارد
جامعه

تکمیل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران ۱۵۰ کیلومتر کانال نیاز دارد

بهمن 13, 1402 0

سیل یکی از انواع مخاطرات طبیعی است که وقوع آن قابل پیش‌بینی دقیق نیست، اما کارشناسان این حوزه با استفاده از دوره بازگشت سیل و استفاده از داده‌های تاریخی پیش‌بینی آنجام می‌دهند، اما دقیق نیست و صرفا برای آمادگی مقابله با سیل احتمالی انجام می‌شود.

امروزه برای کاهش آسیب‌های ناشی از وقوع سیلاب مدیریت و برنامه‌ریزی بلندمدت به همراه آینده‌نگری لازم است تا درصورت وقوع سیل کمترین خسارت را داشته باشد.

یکی از اقدامات مهم پیشگیری از سیل جمع آوری آب‌های سطحی در شهر‌ها است که در زمان بارندگی‌ها اهمیتش مشخص می‌شود و محروم بودن هرنقطه از شهر از این امکانات می‌تواند روز‌های خوش بارانی را با وحشت سیل و سیلاب همراه کند.

برای اطلاع از جزئیات آمادگی تهران در مقابل سیل و اقدامات انجام شده برای این موضوع با حمید نجاری اصل مدیرعامل شرکت خاکریزآب گفتگو کردیم، زیرا این شرکت که زیر مجموعه شهرداری تهران است وظیفه احداث کانال‌های اصلی برای جمع آوری آب‌های سطحی و کنترل عبور سیل را بر عهده دارد.

حمید نجاری اصل مدیرعامل شرکت خاکریزآب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص کانال‌های اصلی جمع آوری آب‌های سطحی تهران گفت: در حال حاضر ۵۵۰ کیلومتر کانال احداث شده در سطح شهر تهران داریم و ۱۵۰ کیلومتر کانال دیگر باید احداث شود تا شبکه جمع آوری آب‌های سطحی تهران در حوزه کانال‌های اصلی تکمیل شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰ هزار کیلومتر کانال فرعی جمع آوری آب‌های سطحی در تهران وجود دارد گفت: وظیفه کانال‌های اصلی عبور دهی سیل است که که اگر بخواهیم تهران را به دو بخش حوزه شرقی و غربی تقسیم کنیم در شرق تهران شبکه جمع آوری آب‌های سطحی تکمیل است و فقط نیازمند رفع نقاط گلوگاهی وجود دارد.

وی افزود: در قسمت غرب تهران شبکه جمع آوری آب‌های سطحی نیازمند تکمیل است، اما برای دوره ۵۰ ساله سیل در تهران برنامه ریزی صورت گرفته است.

 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×