» قضائی » تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌ها به منظور تحقق شعار سال ضروری است
قضائی

تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌ها به منظور تحقق شعار سال ضروری است

اردیبهشت 1, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی مشارکت فعال و سازنده و نقش آفرینی مؤثر همه دستگاه‌ها جهت تسهیل موجبات تحقق شعار سال تأکید کرد.

خبرگزاری میزان-اولین نشست شورای مدیران قضایی استان در سال جاری در حالی برگزار شد که رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر ضرورت تعامل بهتر و بیشتر و عزم و اهتمام جدی و مشارکت فعال و سازنده و نقش آفرینی مؤثر همه دستگاه‌ها جهت تسهیل موجبات تحقق شعار سال تأکید کرد و توسعه سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌های لازم در راستای اجرای دقیق راهبرد‌ها و رهنمود‌های مقام معظم رهبری را در این خصوص خواستار شد.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، تقویت سازوکار‌های نظارتی بر عملکرد محاکم و شعب دادرسی و اجرای احکام، جلوگیری از شکل گیری پرونده‌های مسن و معوق و رفع زمینه‌ها و موجبات اطاله دادرسی، اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مبتنی بر اصول و موازین پیشگیری از وقوع جرم، گسترش فرهنگ صلح و سازش، ساماندهی وضعیت زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان، استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس، تعیین تکلیف به موقع وضعیت پرونده‌های موضوع ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری و تلاش در راستای کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به شعب را از جمله مهمترین موضوعات مطروحه طی این نشست عنوان کرد.

وی با اشاره به ضرورت اهتمام جدی مدیران دستگاه‌های اجرایی و همراهی مؤثر آنان با دستگاه قضایی به منظور تسهیل زمینه‌های تحقق شعار سال و اجرای رهنمود‌ها و راهبرد‌های رهبر فرزانه انقلاب و رئیس قوه قضائیه گفت: قوه قضاییه و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی به عنوان یکی از مهمترین کانون‌های مؤثر در امر تولید و سرمایه گذاری در مسیر جهش تولید گام‌های اساسی و ارزشمند بردارند که در این اثنا نقش دستگاه قضایی می‌تواند در یک مدار مشخص قانونی و در چهارچوب ضوابط و مقررات موضوعه غالبا در اشکال مختلف به ویژه در قالب کارکرد نظارتی و مدیریتی متجلی گردد و به همین اعتبار راهگشا و سازنده و رافع موانع و مشکلات موجود باشد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در ادامه بر نقش محوری مردم در راستای تحقق شعار سال جاری و مشخصا جهش تولید تأکید و تصریح کرد: طبعا مشارکت فعال و همکاری مؤثر مردم و نقش آفرینی بهتر آنان در راستای پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر تسهیل موجبات تحقق شعار سال و شناسایی و رفع معضلات و موانع فراروی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران چنانچه هدفمند و مبتنی بر برنامه ریزی دقیق و سازوکار‌های نظارتی قوی باشد می‌تواند به نتایجی منجر گردد که جلب رضایتمندی عمومی را به بهترین شکل ممکن در پی داشته باشد.

وی اعمال نظارت‌های لازم و مسئولیت پذیری را از جمله ویژگی‌های شایسته و موردانتظار از مدیران توصیف و اظهار کرد: این قسم از خصوصیات مدیریتی می‌تواند ضمن ترویج و نهادینه سازی روابط حسنه در محیط کار و ایجاد نوعی از صمیمیت و در عین حال نشاط و اخلاق مداری در بحبوحه فعالیت‌های سازمانی در افزایش انگیزه‌های جهت بهبود شاخص‌های عملکردی در کاهش میزان تخلفات طی مناسبات اداری نیز نقش مؤثری داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود از اهتمام جدی و تلاش‌های در خور تحسین مدیران حوزه‌های قضایی جهت برگزاری جشن گلریزان و تسهیل موجبات رهایی محکومان مالی در بند از زندان‌ها قدردانی کرد.

وی گفت: خوشبختانه در جریان برگزاری جشن گلریزان در سال جاری در مقایسه با سنوات گذشته اتفاق خوب و مبارکی رقم خورد. بطوریکه در نتیجه استقبال چشمگیر مردمی موجبات آزادی تعداد زیادی از زندانیان دارای محکومیت‌های مالی از بند فراهم شد.

انتهای پیام/

 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×