» قضائی » تبعیض نژادی پلیس آلمان علیه اتباع کشورهای دیگر
قضائی

تبعیض نژادی پلیس آلمان علیه اتباع کشورهای دیگر

دی 29, 1402 0

تبعیض نژادی در آلمان در سال‌های اخیر توسط پلیس این کشور علیه متهمین و اتباع سایر کشور‌ها روند افزایشی داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک محقق زبان و مهاجرت در آلمان گفت: اقدام پلیس آلمان به دسته بندی مظنونان یا مجرمان تحت عنوان گروه‌های «جنوبی» یا «به ظاهر جنوبی»، ناقض حقوق اساسی این افراد، از جمله حق عدم تبعیض نژادی است. کلارا ارودوسا، محقق دانشگاه کویمبرا، ضمن ابراز ناامیدی نسبت به اقدام پلیس آلمان به تفکیک نژادی متهمان، اعلام کرد پلیس آلمان نه تنها نژادپرستی را ترویج و به طور نهادی مشروعیت می‌بخشد، بلکه بر خلاف قانون اساسی نیز عمل می‌کند.
این نوع گروهبندی در آلمان، به عنوان نوعی پروفایل نژادی برای مشخص کردن ظاهر مجرمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این محقق در ادامه گفت: «در آلمان انگ جنوبی بودن، اساساً به افراد غیرسفیدپوست و در نتیجه غیر آلمانی زده می‌شود، صرف نظر از اینکه در کجا به دنیا آمده اند، اهل کجا هستند و دین آن‌ها چیست.»

اینکه چه کسی در این گروه قرار داده شود، بستگی به گروه¬هایی دارد که در کانون توجه سیاست و رسانه قرار دارند. ایتالیایی‌ها در دهه ۱۹۵۰، ترک‌ها از دهه ۷۰ و جمعیت عرب زبان از ۲۰۱۵ در این دسته قرار گرفته اند.

ارودوسا با اشاره به اینکه افراد موسوم به «گروه جنوبی» دارای ظاهر مشترکی مانند مو و ریش سیاه، پوست تیره و چشمان قهوه‌ای هستند، گفت: «جداسازی افراد بر اساس ظاهر، رنگ پوست و نسبت دادن خصوصیات ذاتی به آن‌ها یکی از گسترده‌ترین و رایج‌ترین اشکال تفکر نژادپرستانه و رفتار نژادپرستانه است».



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×