» قضائی » برنامه‌های ویژه ستاد‌های اقتصاد مقاومتی برای حمایت از تولید/ مشکل بانکی شرکت تعاونی سنگین بتن آزادشهر با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان حل شد
قضائی

برنامه‌های ویژه ستاد‌های اقتصاد مقاومتی برای حمایت از تولید/ مشکل بانکی شرکت تعاونی سنگین بتن آزادشهر با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان حل شد

اردیبهشت 5, 1403 0

گزارش|

مدیرعامل شرکت تعاونی سنگین بتن آزادشهر گفت: از زمانی که به ستاد اقتصاد مقاومتی درباره مشکلی که با بانک شهر داشتم مراجعه کردم، از ما حمایت کردند و جریمه بانک تا حد بسیار زیادی کم و این مشکل حل شد؛ پرونده بانک شهر بسته شد.

خبرگزاری میزان- ستاد‌های اقتصاد مقاومتی در دادگستری کلیه استان‌های کشور راه اندازی و مستقر شدند تا با همراهی دستگاه‌های اجرایی بتوانند با احیای واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی و صنعتی، به این شرکت‌ها و کارخانه‌ها و کارگاه‌ها کمک کنند، مسیر تولید را ادامه دهند.

از سوی دیگر، با توجه به اهمیت مقوله اشتغال و افزایش تعداد شاغلان در کشور، احیای واحد‌های تولیدی؛ به حفظ تعداد زیادی از فرصت‌های شغلی کمک کرده و بستر برای توسعه اشتغال در واحد‌های تولیدی را، فراهم می‌کند.

بازدید میدانی رئیس قوه قضاییه، معاونان و روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور از کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی نیز از همین رو صورت می‌گیرد تا مشکلات تولیدکنندگان پس از اولویت بندی با کمک دستگاه‌های اجرایی مرتبط پیگیری و رفع شود.

بر همین اساس است که یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی در صف و ستاد، کمک به رونق و توسعه اقتصادی کشور است. هرساله برنامه‌های ویژه‌ای از سوی ستاد‌های اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، جهت حمایت از تولید و کسب و کار‌های کلان و خٌرد صورت می‌گیرد.

این حرکت باشکوه و مصمم قوه قضاییه در رفع نیاز‌های حوزه تولید و صنعت کشور امسال نیز با قوت دنبال می‌شود چرا که رئیس قوه قضاییه در پیامی که به مناسبت سال ۱۴۰۳ صادر کرد، آورده است: در سال جاری که مبتنی بر اولویت‌های کلان کشور از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، مصمم هستیم برنامه‌ها و تدابیر طراحی شده خود را در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان و فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی، با قوت و قدرت هر چه تمام‌تر اجرایی سازیم و موانع مشارکت فعالانه اقتصادی و تولیدی مردم را با همکاری سایر قوا، مرتفع کنیم. 

وی با بیان اینکه بدون تردید باید در سال جاری، با همدلی و همکاری همه‌جانبه، عقب‌ماندگی‌های حوزه تولید را جبران کنیم، گفت: در این مسیر خطیر، علاوه بر فعالان و سرمایه‌گذاران کلان و خرد اقتصادی و تولیدی، عموم مردم نیز می‌توانند یاریگر باشند؛ ما نیز در عدلیه تضمین می‌دهیم که از سرمایه‌های مردم که وارد عرصه تولید و اشتغال می‌شود، نهایت حفاظت و صیانت را داشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه در سال گذشته که از جانب رهبر حکیم انقلاب با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده بود، گفت: دستگاه قضایی در چهارچوب مسئولیت‌ها و اختیاراتش، اقداماتی را در مسیر نیل به هدف مزبور انجام داد و برای تحقق امر مُعنونه، به دولت و مجلس، مساعدت‌هایی را داشت؛ علی‌رغم اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در هر سه قوه، معترف و مُقر هستیم که آنطور که مطمح‌نظر رهبر معظم انقلاب و شایسته مردم شریف ایران اسلامی بود، در تحقق شعار سال گذشته، توفیق حاصل نشد.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای با تاکید بر اینکه قدر مسلم، این نقیصه باید در سال جدید با مساعی مضاعف، جبران شود؛ عنوان کرد: لهذا در سال پیش‌رو نیز قوه قضاییه حداکثر توان خود را در چهارچوب اختیاراتش برای کمک به رشد تولید و شقوق این امر خطیر، نظیرِ حمایت از تولیدکنندگان، تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و کاستن از موانع تولید، به کار خواهد بست.

برنامه‌های ویژه ستاد‌های اقتصاد مقاومتی برای حمایت از تولید/ حل مشکل بانکی شرکت تعاونی سنگین بتن آزادشهر با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان

حال در میان سایر دادگستری‌های کشور، استان گلستان که سال‌ها قبل جزو استان مازندران محسوب شده و صنایع کشاورزی و دامداری در آن پررنگ‌تر بود، در سال‌های اخیر بیشتر به سمت صنعتی شدن و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری پیش می‌رود.

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان چندی اخیراً در گفتگو با میزان بیان کرد: باتلاش‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان از تعطیلی ۱۰۰ واحد تولیدی در سال گذشته جلوگیری شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه سال گذشته ۵۸ واحد تولیدی احیا شد که با احیای این واحد‌های تعطیل، ۶۸۰ کارگر مشغول به کار شدند، افزود: در این مدت همچنین با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان از رکود ۴۲ واحد تولیدی دیگر در استان که با بیش از هزار و ۸۰۰ نفر جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از ۴۰۹ واحد تولیدی استان گلستان بازدید و مشکلات این واحد‌ها بررسی و برای رفع موانع، چاره اندیشی شد، گفت: سال گذشته در مجموع ۳۷۵ مورد بازدید از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان انجام شد که طی آن، ۷۴ واحد راکد و نیمه راکد احیا شد و از تعطیلی ۳۹ واحد دیگر نیز جلوگیری گردید و ۳ هزار فرصت شغلی در استان حفظ شد.

برنامه‌های ویژه ستاد‌های اقتصاد مقاومتی برای حمایت از تولید/ حل مشکل بانکی شرکت تعاونی سنگین بتن آزادشهر با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان

آسیابی با اشاره به اسامی شرکت‌های احیا شده گفت: این شرکت‌ها شامل مرجان قجر حیدرآبادی، شرکت تعاونی بست سازان ماهر گلستان، شرکت تراشه ملیار، جواد وطنی باقرآباد (گوزن فارس)، شرکت سیما کیسه، حسین بختیاری، شرکت تیج، شرکت قند حبه گرگان، بانک صادرات (مشبک سازه پرشیا)، شرکت کیمیا پژوهان خاور شیمی، خانم عاطفه مقصودی، شرکت به بان زیست، شرکت تعاونی حلبی سازان با دقت کتول، آبکاری نمونه گرگان، شیشه ایمنی گرگان، شرکت تولیدی قابوس کمباین، بانک صادرات استان گلستان، شرکت تعاونی سنگین بتن آزادشهر، پنجره عایق گلستان، کیسه پلاست گلستان، شرکت صنایع ذوب و نورد مهر، شرکت تولیدی سبک بنای گلستان، شرکت مارال فروز (گیتا طلایی سابق)، بامداد شیر گلستان، سردخانه پنگوئن گلستان، مهدی غلامی ابراهیم آبادی و شرکت یونولیت پخش گلستان هستند.

مشکل بانکی واحدهای تولیدی 

علی بیکی، مدیرعامل شرکت تعاونی سنگین بتن آزادشهر در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مشکلاتی که برای واحد تولیدی متبوعش پیش آمده و برای رفع آن به ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان مراجعه کرده است، بیان کرد: مشکلی با بانک شهر پیدا کرده بودیم مبنی بر بازپرداخت اقساط که جریمه‌های ۱۴ درصدی برای شرکت درنظر گرفته شده بود که با کمک ستاد اقتصاد مقاومتی برطرف شد. مشکلی  دیگر ما با بانک ملی است و باید این چالش را برطرف کنیم.

ضرورت تامین آب و برق برای واحدهای تولیدی

وی در ادامه گفت: در زمستان سال ۱۴۰۱، حدود سه ماه برق شرکت قطع بود و در تابستان نیز شرایطی ایجاد شد که آب قطع بود و این قطع آب و برق به میزان تولید ما صدمه وارد کرد. وقتی برق یک واحد تولیدی قطع شود، آن واحد با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.

برنامه‌های ویژه ستاد‌های اقتصاد مقاومتی برای حمایت از تولید/ حل مشکل بانکی شرکت تعاونی سنگین بتن آزادشهر با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان

مدیرعامل شرکت تعاونی سنگین بتن آزادشهر یادآور شد: در زمستان ابتدا ساعت ۸ تا ۲ عصر برق را قطع می‌کردند و ما شیفت را به ساعت ۲ به بعد منتقل کردیم، بعد از یک ماه از ساعت ۸  صبح تا ۵ عصر بود که در این سه ماه نتوانستیم کاری در واحد تولیدی‌مان انجام دهیم.

ضرورت همدلی سایر ارگان‌ها برای حل مشکلات واحدهای تولیدی 

علی بیکی گفت: من مشکلات خود را در ادارات و ارگان‌های مختلفی همچون رفع موانع، بازرسی، استانداری، برنامه و بودجه و صمت توضیح دادم، متاسفانه این مشکلات در حد حرف ماند. مواجهه تولیدکنندگان و کارآفرینان با مسائل باید تسهیل شود تا آنها با آغاز کار از کرده خود پشیمان نشوند. 

وی تصریح کرد: از زمانی که به ستاد اقتصاد مقاومتی درباره مشکلی که با بانک شهر داشتم مراجعه کردم، از ما حمایت کردند و جریمه بانک تا حد بسیار زیادی کم و این مشکل حل شد؛ پرونده بانک شهر بسته شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی سنگین بتن آزادشهر گفت: برای حل مشکل شرکت با بانک ملی مجددا قصد مراجعه و دریافت کمک از سوی مسئولان قضایی استان را داریم تا این مشکل نیز مانند بانک شهر مرتفع شود.

برنامه‌های ویژه ستاد‌های اقتصاد مقاومتی برای حمایت از تولید/ حل مشکل بانکی شرکت تعاونی سنگین بتن آزادشهر با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان

اهمیت سرمایه در گردش

علی بیکی تاکید کرد: هم اکنون در شرکت، فرآورده‌های بتنی را با حضور ۴ نیروی مستقیم و ۱۰ نفر نیروی غیر مستقیم تولید می کنیم. با وضعیتی که پیش آمده از ۱۰ تا ۱۵ درصد از توانایی مان استفاده می‌کنیم. مشکل بانک‌ها در برهه‌ای از زمان رخ داد شرایط را سخت کرد. ۸ سال است که قادر به تولید تیر برق نیستیم برای اینکه شرایط سختی است و سرمایه می‌خواهد و ما سرمایه در گردش نداریم.

وی تصریح کرد: پیش از بروز این مشکلات حدود ۲۰ نیروی مستقیم و ۲۵ نیروی غیر مستقیم داشتیم، اما شرایطی ایجاد شد که طلب ما از شرکت توزیع برق برنگشت و صادرات به ترکمنستان متوقف و مشکلات روی هم انباشته شد. هم اکنون تنها فرارده‌های بتنی ریز تولید می‌کنیم و  نیروی دائم نداریم و تنها کارگرانی روزمزد هستند.

 کمک‌های مالی و اقتصادی بیشترین و بزرگترین چالش واحد‌های تولیدی است

مدیرعامل شرکت تعاونی سنگین بتن آزادشهر یادآور شد: کمک‌های مالی و اقتصادی بیشترین و بزرگترین چالش واحد‌های تولیدی است و امیدواریم دستگاه‌های موجود در این رابطه کمک‌های بیشتری داشته باشند تا این واحد‌ها نیز در خدمت تولید و اقتصاد کشور قرار گیرند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×