» قضائی » بررسی مشکلات یک واحد تولیدکننده کود آلومینیوم سولفات در بجنورد توسط مسئولان قضایی استان خراسان شمالی
قضائی

بررسی مشکلات یک واحد تولیدکننده کود آلومینیوم سولفات در بجنورد توسط مسئولان قضایی استان خراسان شمالی

اسفند 8, 1402 0

مسئولان قضایی استان خراسان شمالی از یک واحد تولیدی کود شیمیایی در شهرستان بجنورد بازدید کردند.

خبرگزاری میزان _ حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با همراهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، قائم مقام ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان، بازرس کل و دیگر مدیران اجرایی ذی ربط از یک واحد تولیدی کود شیمیایی در شهرستان بجنورد بازدید و ماهیت و ابعاد مختلف مشکلات این واحد تولیدی را مورد بررسی قرار داد و سپس در راستای تداوم روند پیگیری‌های لازم دستور‌های مقتضی صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به نقش دستگاه قضایی در راستای حمایت سازنده از تولیدکنندگان و کارآفرین‌ها با ابتنا بر ظرفیت‌های قانونی موجود در قوانین موضوعه و نیز سازوکار‌های اجرایی و نظارتی گفت: ملاک اقدام و عمل و اولویت‌های اصلی دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های نظارتی ذی ربط که در جهت ایفای تکالیف قانوتی و نقش‌های حمایتی از واحد‌های تولیدی رسالت ذاتی بر عهده دارند باید همواره اهتمام جدی و عنایت ویژه در مسیر بکارگیری سیاست‌ها و برنامه‌ها و اجرای منویات موردنظر مقام معظم رهبری باشد.

وی افزود:بر اساس این رویکرد و نیز مبانی قانونی شایسته است همواره واحد‌های تولیدی مورد حمایت جدی و راهگشا قرار گیرند. ولی متأسفانه در موارد عدیده‌ای به نظر می‌رسد اقدامات بایسته و شایسته و مورد انتظار از سوی مدیران ذی ربط انجام نشده و برخی واحد تولیدی به علت عدم بهره‌مندی از پشتوانه‌های حمایتی مورد نیاز متضرر شده اند ودآنگونه که مطرح گردیده ظاهرا بیکاری تعدادی از کارگران، متعاقب بروز این مشکلات در این مجموعه حادث شده است. 

حجت الإسلام و المسلمین براتی زاده با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه ذیل ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان با دستور کار فوق‌العاده مبتنی بر دعوت از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با این موضوع از تلاش جدی دستگاه قضایی در جهت کمک به رفع مشکلات و موانع فراروی این مجموعه تولیدی خبر داد.

وی اظهار کرد:مقرر است کارگروه یاد شده تحت نظارت، هدایت و مدیریت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و قائم مقام ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان مشکلات مبتلابه این تولیدکننده اعم از مسائل مربوط به حقوق معوقه و بیمه کارگران و همچنین بدهی‌های بانکی را در نشست آتی بررسی و مراتب را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری نمایند و امیدوارم هر چه سریعتر با رفع مشکلات موجود شاهد فعالیت مجدد و بازگشت به کار کارگران بیکار شده باشیم.

گفتنی است شرکت کیمیاداران نوین شمال در سال ۱۳۸۶ و در زمینی به مساحت تقریبی ۱۰ هکتار در کیلومتر ۱۷ جاده بجنورد-مشهد تشکیل و راه اندازی شده و عمده فعالیت آن بر اساس تولید مواد شیمیایی و نیز کود شیمیایی پایه گذاری شده است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×