» جامعه » باید نقاط مناسبی برای فعالیت دستفروشان در روز‌های آخر سال ایجاد شود
جامعه

باید نقاط مناسبی برای فعالیت دستفروشان در روز‌های آخر سال ایجاد شود

اسفند 1, 1402 0

گفت‌وگو|

سخنگو و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به لزوم شناسایی نقاط درست را برای فعالیت دستفروشان در روز‌های آخر سال گفت: برخی مکان‌های انتخاب شده در سال‌های گذشته پس از پایان نوروز مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با میزان درباره ساماندهی مشاغل به ویژه در روز‌های آخر سال گفت: در مورد ساماندهی مشاغل باید به گونه‌ای عمل شود که دچار افراط و تفریط نشویم، سیاست ما در شورای اسلامی شهر تهران باید اینگونه باشد و همکاران ما در شهرداری نیز باید هنگام اجرای سیاست‌ها این مسئله را مد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: در آستانه ایام نوروز تعداد مشاغل سیار و فصلی افزایش پیدا می‌کند و از این رو لازم است فضایی فراهم شود تا شهروندان از آن بهره ببرند، اما این اقدام باید با نظم فراوان و در مکان مناسب انجام شود.

وی ادامه داد: تجربه‌های نامناسب قبلی نشان می‌دهد که مکان‌هایی را که برای فعالیت دستفروشان انتخاب کرده‌ایم و یا اینکه اجازه داده‌ایم در مکان‌هایی که انتخاب نکردیم فعالیت کنند، پس از پایان نوروز برای رفع سد معبر، جمع کردن دستفروشان و احقاق حقوق شهروندان برای تردد دچار مشکل می‌شویم.

سخنگو و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید نقاط درست را برای فعالیت دستفروشان در روز‌های آخر سال شناسایی کنیم، افزود: در برخی از میادین شهر که پلیس راهور در آنجا حساسیت بسیاری نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دارد شاهد فعالیت دستفروشان در محل اتصال خیابان به میدان آن هم در حجم انبوه هستیم که تردد را بسیار سخت می‌کند و به همین دلیل لازم است از بروز چنین اتفاق‌هایی مراقبت کنیم تا پس از پایان نوروز و ماه مبارک رمضان با چنین مواردی در سطح شهر مواجه نباشیم.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×