» قضائی » بازدید دادستان ایلام از مرکز نگهداری بیماران روانی شمیم کوثر و خانه سالمندان
قضائی

بازدید دادستان ایلام از مرکز نگهداری بیماران روانی شمیم کوثر و خانه سالمندان

اسفند 11, 1402 0

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام در جریان بازدید از خدمات دهی به ساکنان مرکز شبانه روزی نگهداری بیماران روانی شمیم کوثر و خانه سالمندان گفت: باید سازوکاری فراهم شود تا افرادی که حتی با شرایط سخت وارد این مراکز می‌شوند با وضعیت بهتری به آغوش خانواده برگردند.

خبرگزاری میزان – عبدالوهاب بخشنده دادستان مرکز استان و معاون دادستان ایلام با همراهی رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایلام از مرکز شبانه روزی نگهداری بیماران روانی شمیم کوثر شهر ایلام و خانه سالمندان بازدید و در جریان خدمات دهی به ساکنان این مراکز قرار گرفت.

وی افزود: نگهداری و مراقبت از بیماران اعصاب و روان اگر چه اجر مادی و معنوی دارد، اما باید سازوکاری فراهم شود تا افرادی که حتی با شرایط سخت وارد این مراکز می‌شوند با وضعیت بهتری به آغوش خانواده برگردند.

دادستان استان مرکز ایلام تاکید کرد: از جمله وظایف ذاتی مراکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان صرفا نگهداری از جامعه هدفی که برای آن تعیین شده نیست بلکه اصل کار توان‌بخشی است و برای این کار علاوه بر حمایت کارشناسان اعصاب و روان، روان پزشک و روانشناس باید دوره‌های آموزشی حرفه آموزی متناسب با شرایط جسمی و فیزیکی جامعه هدف نیز برگزار شود تا بیمار را به حالت عادی زندگی برگردانده و به خانه بازگرداند.

بخشنده ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف خانه سالمندان ایلام از زحمات و تلاش‌های این مسئولین و کارکنان آن‌ها تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین از نزدیک و چهره به چهره با سالمندان ایلام دیدار و گفت‌وگو کرد و خواسته‌های آنان را مورد استماع قرار داد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×