» جامعه » بارش باران، برف و وزش باد در ارتفاعات البرز
جامعه

بارش باران، برف و وزش باد در ارتفاعات البرز

اسفند 12, 1402 0

کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز، بارش باران و برف و وزش باد را در ارتفاعات البرز، پیش‌بینی کرد.

خبرگزاری میزان – کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام پیش‌بینی شده است، اما در ارتفاعات البرز برای امروز بارش برف و باران و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا به تدریج با نفوذ جریانات سرد به غرب سواحل دریای خزر، بارش باران و وزش باد، آغاز می‌شود. بارش‌های فردا در گیلان و اردبیل آغاز خواهد شد و به تدریج در شمال‌غرب کشور، بارش‌های پراکنده تداوم می‌یابد.

رفیعی توضیح داد: شنبه، شمال‌غرب، سواحل دریای‌خزر، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، بارش باران و برف، وزش باد و کاهش نسبی دما خواهند داشت.

به گفته وی، از بعدازظهر شنبه با ورود سامانه بارشی بعدی از سمت غرب به کشور در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، زاگرس مرکزی، غرب، جنوب‌غرب، و استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، بارش‌ها آغاز می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در روز شنبه، گیلان و غرب مازندران، بارش‌های شدید دارند.

وی افزود: یکشنبه، گستره سامانه بارشی کل کشور را دربر می‌گیرد و در بیشتر مناطق کشور، بارش باران و برف و کاهش دما پیش‌بینی شده است.

گودرزی گفت: بارش‌ها برای یکشنبه در تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم، اصفهان، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به شکل برف است.

وی ادامه داد: تهران امروز بارش پراکنده دارد. فردا افزایش باد دارد و از شنبه، به تدریج بارش باران و یکشنبه، بارش برف و باران و کاهش محسوس دما در پایتخت واقع می‌شود.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×