» جامعه » این شهرهای ایران در محاصره سیل
جامعه

این شهرهای ایران در محاصره سیل

اسفند 12, 1402 0

به گزارش خبرآنلاین، رییس سازمان امداد ونجات هلال احمر با اشاره به محاصره ۱۱ شهرستان در سیل، از آمادگی سه فروند بالگرد برای امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی، گفت: از روز هشتم اسفند بارندگی‌هایی در جنوب شرق کشور داشتیم که این بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان از شب گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

وی در ادامه بیان کرد: امروز ۱۱ اسفند ماه، چهار منطقه اصلی در شهرستان‌های چابهار دچار آبگرفتگی بوده و در ۱۱ شهرستان خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، نیکشهر، دلگان، چابهار، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز، کنارک و مهرستان نیازمند دریافت خدمات امدادی شدند.

محمودی با بیان اینکه این شهرستان‌ها با مخاطره جدی ناشی از بروز سیلاب مواجه نبوده اند، افزود: عمدتاً سیلاب‌ها در شمال چابهار به وقوع پیوسته و منجر به بروز آبگرفتگی‌های گسترده‌ای شده و تا این لحظه به حدود هزار و ۱۰۰ خانوار امدادرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز برخی خانوارهای گرفتار در سیلاب وجود دارند که امکان دسترسی و امدادرسانی به آنها وجود ندارد، ادامه داد: از این تعداد به ۲۷۰ خانوار اسکان اضطراری داده شده است.

وی گفت: بین متاثرین از سیل و آبگرفتگی هزار و۲۰۰ تخته موکت و دو هزار تخته پتو، پنج تن نایلون، ۲۵۰ شعله چراغ والور توزیع و شش هزار بسته غذایی هم آماده تحویل به مردم سیل زده است.

محمودی ادامه داد: ۶۴ تیم در منطقه حضور پیدا کرده اند و به استان‌های هم جوار مثل کرمان و خراسان جنوبی آماده باش داده شده تا در صورت نیاز به کمک هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیایند.

وی اضافه کرد: در چابهار آبگرفتگی‌های زیادی وجود دارد و به همین دلیل دو فروند بالگرد فراخوان شده اما هنوز شرایط پروازی مهیای آغاز عملیات امدادرسانی هوایی نیست.

وی در پایان به هموطنان توصیه کرد از عبور و تردد در سیلاب جدا خودداری کنند.

۲۳۳۲۳۳



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×