» قضائی » اولین جلسه دادگاه علنی بر خط در دادگستری خراسان شمالی برگزار می‌شود
قضائی

اولین جلسه دادگاه علنی بر خط در دادگستری خراسان شمالی برگزار می‌شود

بهمن 28, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از برگزاری اولین جلسه دادگاه علنی برخط در دادگستری این استان در روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه سال جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان-حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت:  برای نخستین بار است که مقرر شده با استناد به اصل ۱۶۵ قانون اساسی و با هدف دسترسی بهتر اقشار مختلف مردم به خدمات قضایی و آشنایی بیشتر جوامع هدف با نحوه رسیدگی و کیفیت دادرسی ها، این جلسه به صورت علنی و برخط در ساعت ۱۰ صبح مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ در شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر خراسان‌شمالی، برگزار شود.

وی افزود: یکی از اصول مورد نظر در سند تحول قضایی که همواره مورد تأکید رئیس قوه قضاییه نیز بوده است، استفاده بیشتر و بهتر از فناوری‌های نوین به منظور تضمین دستیابی آسان و رایگان همگان به خدمات قضایی و تسهیل موجبات دسترسی مردم به راهبرد‌های آموزشی با موضوعات مختلف کیفری و حقوقی است که به نظر می‌رسد برگزاری اولین دادگاه برخط علنی در دادگستری استان خراسان شمالی می‌تواند یک تجربه روشن و آموزنده و در عین حال موفقیت آمیز، سازنده و راهگشا را در افق و چشم انداز پیش رو قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده اظهار کرد: موضوع این جلسه اثبات مالکیت و مطالبه خسارت می‌باشد و سازوکار دادرسی برای افرادی که دسترسی به کد ورود به سامانه برخط را داشته باشند قابل مشاهده خواهد بود.

وی گفت: برگزاری دادگاه‌های علنی برخط علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر در فرآیند‌های رسیدگی قضایی، کمک به استحکام مبانی صدور احکام و اتقان آرا، ایجاد و نهادینه سازی فضای مباحثه و برقراری زمینه‌های طرح، بیان و ارائه انتقادات سازنده، باعث می‌شود محافل علمی و پژوهشی و جوامع دانشگاهی، کارآموزان وکالت و نیز کارآموزان قضایی با صرف وقت و هزینه بسیار کمتر، ضمن کسب تجربه جدید و آشنایی با نحوه مدافعات و تصمیمات و سازوکار دادرسی بهره بیشتری ببرند.

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود از این پس با رفع نواقص و ایرادات احتمالی و تسهیل و تسریع در مسیر موجبات تحقق این امر، شاهد برگزاری بیشتر این نوع جلسات و بعلاوه تنوع موضوعات و مباحث مطروحه باشیم.

اولین جلسه دادگاه علنی بر خط در دادگستری خراسان شمالی برگزار خواهد شد

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×