» قضائی » اهمیت مطابقت امضای صادر کننده چک در بانک – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

اهمیت مطابقت امضای صادر کننده چک در بانک – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بهمن 7, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن فدایی، کارشناس حقوق در مورد وظایف بانک در شرایط کسر موجودی صادر کننده گفت: در صورتی که موجودی برای نقد کردن چک به اندازه کافی نباشد، بانک به دریافت کننده چک گواهی عدم پرداخت می‌دهد. علاوه بر این موضوع باید مطابقت امضای صادرکننده با نمونه امضا در غرفه بانکداری تأیید شود. در ادامه در صورت عدم موجودی، تمامی حساب‌های صادرکننده مسدود می‌شود.

وی افزود: در صورتی که کسری موجودی رخ دهد، مقدار موجود در حساب به دریافت کننده پرداخت شده و یک چک ثانویه یا گواهی برای دریافت بقیه مبلغ به او داده می‌شود. دارنده چک باید یا گواهی را به ثبت اسناد محل برده تا اجراییه صادر شود، و یا بر طبق ماده ۲۳، مستقیم از طریق دفتر خدمات قضائی اجراییه را از بانک بخواهد.

فدایی در آخر در رابطه با روز پدر گفت: خوب است که در این روز عزیز به یاد داشته باشیم که ما پدران و مادران وظیفه داریم که ابتدا بانک عاطفی فرزندان خود را با محبت، مودت، صفا صمیمیت پر کنیم و بعد برای آن‌ها چک صادر کنیم. مادامی که این بانک خالی باشد، تمامی چک‌های دیگر برگشت می‌خورد. امید است که بتوانیم این فضای صمیمی را در خانواده خود حفظ کنیم.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×