» قضائی » اهالی روستای «سرریز» با ورود دادگستری استان کردستان پس از ۵ سال صلح و سازش کردند
قضائی

اهالی روستای «سرریز» با ورود دادگستری استان کردستان پس از ۵ سال صلح و سازش کردند

اسفند 21, 1402 0

معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان گفت: با ورود صلح یاران شهرستان کامیاران، اختلاف و تنازع فی‌مابین اهالی روستای سرریز از توابع این شهرستان پس از ۵ سال به صلح و سازش منجر شد.  

خبرگزاری میزان – بهادر اسدی گفت: از سال ۱۳۹۷ در روستای سرریز از توابع شهرستان کامیاران، فی‌مابین اهالی این روستا در مورد استفاده از چشمه آب اختلافات فراوانی بوجود آمد و پرونده‌های متعدد حقوقی و کیفری در این مورد در دادگستری کامیاران تشکیل شد. 

وی افزود: صلح یاران فعال شهرستان پس از برگزاری چندین جلسه با طرفین این پرونده‌ها و مراجعات مکرر به روستای مذکور، توانستند در قالب پویش «به احترام حضرت علی (ع) می‌بخشم» پس از ۵ سال میان اهالی این روستا صلح و آشتی برقرار کنند. 

 اسدی با اشاره به رفتار‌های کدخدامنشی و اهتمام برای صلح و سازش در بین دعاوی مردمی، افزود: همکاری و همیاری مردم در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی و صلح و سازش ضروری است و باید فرهنگ اسلامی ایجاد مصالحه و سازش در بین مردم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

معاون حل اختلاف استان کردستان در مورد ستاد ملى صبر نیز گفت: این ستاد در واقع از سه کلمه صلح و سازش، بخشایش و رضایت تشکیل شده و در استان کردستان نیز همگام با تمامی استان‌ها ستاد استانی به ریاست رئیس کل دادگستری استان و ستاد‌های شهرستانی به ریاست روسای دادگستری این شهرستان‌ها تشکیل شده است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×