» قضائی » اطلاع رسانی گسترده و آگاهی جامع مردم دو عامل مهم در مقابله با شگرد‌های کلاهبرداری
قضائی

اطلاع رسانی گسترده و آگاهی جامع مردم دو عامل مهم در مقابله با شگرد‌های کلاهبرداری

اسفند 2, 1402 0

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اطلاع رسانی گسترده و آگاهی جامع مردم را دو عامل مهم در مقابله با شگرد‌های کلاهبرداری دانست و گفت: این دوعامل تا حد زیادی از وقوع جرایم پیشگیری می کند.

خبرگزاری میزان – به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، جلسه شناسایی و احصاء آخرین شگرد‌های کلاهبرداری و راهکار‌های پیشگیرانه با حضور مدیران و مسئولان متولی در محل دادگستری استان برگزار شد.

جهانگیر جوانمرد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این جلسه با تشریح اهمیت مقابله با جرایم به ویژه جرایم مربوط به کلاهبرداری گفت: متأسفانه بستر و زمینه ساز اکثر جرایم مرتبط با کلاهبرداری، ناشی از ضعف آگاهی و اطلاعات عموم مردم از شگرد‌های جدید کلاهبرداری به ویژه جرایم مرتبط با کلاهبرداری‌های اینترنتی است و در بسیاری از موارد با بررسی پرونده‌ها متشکله در محاکم مشاهده می‌شود که کلاهبرداران و مجرمان با سوء استفاده از این فرصت و با بهره مندی از شگرد‌های اینترنتی و فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می کنند، لیکن بهترین و کم هزینه‌ترین راهکار مقابله با اینگونه جرایم افزایش اطلاعات و آگاهی مردم از شگرد‌های مجرمان در فضای مجازی است.

وی افزود: اطلاع رسانی و آگاهی دهی گسترده با استفاده از ظرفیت‌های نهاد‌های فرهنگی از جمله صدا وسیما، نشریات و از طریق فضای مجازی می‌تواند تا حد زیادی از وقوع اینگونه جرایم پیشگیری کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همچنین از مسئولان دستگاه‌های و نهاد‌های حاضر در جلسه خواست تا با استفاده از کارشناسان و ظرفیت‌های موجود خود برنامه ریزی دقیق و علمی برای سال آتی داشته باشند تا شاهد روند کاهشی بیش از پیش اینگونه جرایم در استان باشیم.

ارایه گزارش و پیشنهادات لازم از سوی اعضاء در مورد موضوع از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×