» قضائی » استان آذربایجان غربی در تثبیت اراضی کشاورزی و صدور اسناد تک برگی پیشرو است
قضائی

استان آذربایجان غربی در تثبیت اراضی کشاورزی و صدور اسناد تک برگی پیشرو است

بهمن 17, 1402 0

رئیس سازمان ثبت گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با توجه به پیشرو بودن استان آذربایجان غربی در تثبیت اراضی کشاورزی حاضر است اعتبار ویژه‌ای را به این استان اختصاص دهد تا ساکنین بافت روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر بدون پرداخت هزینه‌ای اسناد خود را دریافت کنند.

خبرگزاری میزان_ ظهر روز شنبه ۱۴ بهمن ماه مصادف با سومین روز از ایام ا… دهه مبارکه فجر، هفتمین جلسه شورای قضایی دادگستری آذربایجان غربی با حضور بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دادگستری استان برگزار شد.

بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این جلسه اظهار کرد: در حوزه تثبیت اراضی خیلی عقب هستیم و می‌بایست سال‌ها پیش این امر به طور کامل انجام می‌شد، از این رو لازم است برای جبران این عقب ماندگی‌ها جهادی کار کرد و استان آذربایجان غربی با کسب رتبه اول در صدور صد درصدی اراضی ملی، رتبه دوم در رفع تداخلات اراضی کشاورزی و رتبه سوم در تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی در کشور با وجود گستردگی این اراضی نشان داده که در این امر پیش رو است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با توجه به پیشرو بودن استان آذربایجان غربی در تثبیت اراضی کشاورزی حاضر است اعتبار ویژه‌ای را به این استان اختصاص دهد تا ساکنین بافت روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر بدون پرداخت هزینه‌ای اسناد خود را دریافت کنند.

عنایت ویژه در تثبیت اراضی موقوفی، صدور سند برای واحد‌های ساخته شده در طرح جهش ساخت مسکن و مسکن‌های مهر از دیگر تاکیدات رئیس سازمان ثبت بود.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با گرامیداشت دهه مبارکه فجر و یاد و خاطره شهدا و امام شهدا اظهار داشت: مجموعه مدیران قضایی استان و سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با تشکیلات قضایی، تمام عزم خود را در جهت خدمت رسانی به مردم و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف چه جزء وظایف ذاتی آن‌ها باشد و چه در سایر حوزه‌ها بکار می‌بندد.

عتباتی ادامه داد: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های خاص و ویژه کشور و رنگین کمان ادیان است که مردم آن با وحدت و برادری نقش پر رنگی در حوزه تولید و حفظ امنیت عمقی کشور در حوزه‌های مختلف ایفاء می‌کند و همچنین با داشتن ۶ گمرک رسمی بر توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند.

مقام ارشد قضایی استان افزود: علیرغم تمام کمبود‌هایی که در استان وجود دارد همه همکاران با جان و دل و تأسی از ارزش‌های والای اسلامی و تعامل و انسجام خیلی قوی و خوبی که بین مجموعه‌ها وجود دارد و با این همت امور تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی به خوبی پیش می‌رود و امید است این روند همچنان به بهترین شکل ممکن پیش رود.

در ادامه جلسه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز به بیان مطالبی پیرامون موضوع جلسه پرداخت و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×