» قضائی » از امکانات دستگاه‌های اجرایی در مسافرت‌های نوروزی مردم استفاده شود
قضائی

از امکانات دستگاه‌های اجرایی در مسافرت‌های نوروزی مردم استفاده شود

اسفند 23, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان لرستان بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های اجرایی برای رفاه حال مردم در مسافرت‌های نوروزی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان_ نشست فصلی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان با شورای معاونین دادگستری به ریاست رئیس کل دادگستری استان لرستان در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان در این نشست اظهار کرد: از تلاش‌ها و زحمات همه همکاران، معاونین، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی، قضات و کارمندان در طول سالی که گذشته تقدیر و تشکر می‌کنم و عملکرد دادگستری استان نشان داد که با کار جهادی و تلاش مضاعف و نیز استفاده از ظرفیت‌های استان می‌توان کار‌های خوبی انجام داد.

وی با اشاره به اینکه همکاران ما در مجموعه دادگستری در بحث انتخابات زحمات فراوانی کشیدند که جای تقدیر و تشکر دارد، عنوان کرد: امروز در دادگستری و خارج از آن همه به زحمات دادگستری در بحث انتخابات واقف هستند و اگر انتخابات بی‌طرفانه سالم و با کمترین حاشیه برگزار شد مرهون زحمات دادگستری استان و به ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بوده که جای تقدیر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری با ذکر این نکته که اصل بی‌طرفی دادگستری در انتخابات اخیر کاملاً رعایت شد و هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که دادگستری طرفدار شخص خاصی بوده، بلکه کاملا بی‌طرف بوده است، بیان کرد: هدف از برگزاری این جلسه ارزیابی شاخص‌های ۲۵گانه در حوزه‌های قضایی استان است و باید با یک نظارت دقیق سال را با عملکرد مناسب در همه حوزه‌های قضایی به پایان برسانیم که نیازمند نظارت دقیق همه مدیران حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه همه ما بر اساس این شاخص‌ها ارزیابی می‌شویم و باید همه برنامه‌ریزی‌ها بر اساس ارتقا این شاخص‌ها باشد، گفت: روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها ضمن اینکه باید شاخص‌ها و برنامه‌ی عملیاتی را برای قضات و کارکنان به صورت کامل و واضح تبیین و تشریح کنند باید برای سال آینده نیز برنامه خود را از هم اکنون تدوین کنند.

تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت دادگاه‌های صلح

رئیس کل دادگستری استان لرستان ضمن تاکید به اینکه تمام پرونده‌های تصادفات به غیر از پرونده‌های منجر به فوت باید به شورای حل اختلاف ارجاع شود، بیان کرد: با توجه به افتتاح دادگاه‌های صلح در سال آینده باید از ظرفیت این دادگاه‌ها در پرونده‌های تصادفات نهایت استفاده را انجام داد.

وی ضمن تاکید بر وجود تعامل و همکاری کامل بین روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها، یادآور شد: روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها باید نظارت مستمر و جدی بر مجموعه تحت امر خود داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری بر استفاده از ظرفیت جایگزین‌های حبس تاکید ویژه داشت و افزود؛ ارفاقات قانونی مانند پابند الکترونیکی از ظرفیت‌های قانونی است که باید از آن‌ها به نفع مردم و اصلاح آن‌ها استفاده کرد.

از امکانات دستگاه‌های اجرایی برای رفاه حال مردم در مسافرت‌های نوروزی استفاده شود

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به پایان سال و آغاز مسافرت‌های نوروزی، تاکید داشت: باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه مدیران شهری را پای کار آورد و با برگزاری جلسه شورای پیشگیری با موضوع تصادفات و نیز پیشگیری از بروز جرایم، همه دستگاه‌ها را برای رفاه بیشتر مردم پای کار آورد و از مدیران تسهیل امور مسافران را مطالبه کرد.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات تعرضات به منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی زیاد می‌شود، بیان کرد: باید جلسات لازم برای پیشگیری از این موضوع با مدیران و دستگاه‌های مربوطه تشکیل شده و اگر در این ایام تعرضی صورت گرفت علاوه بر متخلف با آن مدیر که در بحث برخورد و پیشگیری کم کاری کرده است نیز برخورد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری بر پیگیری و تعیین تکلیف پرونده‌های تشکیل شده در رابطه با جرایم و تخلفات انتخاباتی و نیز برخورد قاطع با جرایم رخ داده تاکید کرد و گفت: بسیاری از امور تشکیل پرونده در دفاتر خدمات قضایی انجام می‌شود و رفع نواقص پرونده باید توسط مدیر دفتر خدمات قضایی انجام شود، از این رو لازم است بر عملکرد دفاتر خدمات قضایی نظارت جدی و مستمر داشت.

تشکیل کمیته رفع اطاله دادرسی برای پرونده‌ها معوق و مسن

وی خاطرنشان کرد: همه روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها باید برای پرونده‌های معوق و مسن از ابتدای سال آینده کمیته رفع اطاله دادرسی را تشکیل داده و به صورت جدی این پرونده‌ها را پیگیری و تعیین تکلیف کنند.

وی برنامه‌ریزی در رابطه با آموزش‌های حضوری برای قضات و کارکنان را ضروری دانست و افزود: باید از ظرفیت شورای حل اختلاف در جهت کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری نهایت بهره و استفاده را انجام داد.

رئیس کل دادگستری لرستان در پایان ضمن اشاره به اینکه رضایتمندی مردم از دادگستری استان در بهمن ماه سال جاری ۸۵ درصد بوده است، بیان کرد: این میزان رضایتمندی نتیجه وقت گذاشتن برای مردم و شنیدن حرف آنهاست و همه کارکنان دستگاه قضایی در استان باید با روی خوش و گشاده با مردم برخورد کنند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×