» قضائی » ارایه مشاوره حقوقی به نمازگزاران مسجد حمزه سیدالشهدا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

ارایه مشاوره حقوقی به نمازگزاران مسجد حمزه سیدالشهدا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

فروردین 17, 1403 0

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با یازدهمین روز از سال ۱۴۰۳ و در روز نوزدهم ماه مبارک رمضان مسجد حمزه سیدالشهدا (ع) میزبان نوزدهمین دیدار وکلا با مردم در مساجد شد.

حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه همراه با مجموعه‌ای از وکلا در حوزه‌های تخصصی پر کاربرد همزمان با نماز ظهر و عصر در مسجد حمزه سیدالشهدا (ع) ستارخان حضور یافت و میزبان نمازگزاران برای ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان شد.

عبدلیان پور طرح وکالت در مساجد را از جمله نقش آفرینی‌های اجتماعی مرکز وکلا اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان ارتباط شهروندان با مساجد وثیق‌تر می‌شود این پایگاه را مکانی برای حل معضلات حقوقی شهروندان و احیای حقوق عامه قرار داده‌ایم.

وی در ادامه عمده معضلات حقوقی مطرح شده از سوی شهروندان را به ترتیب موضوعات ملکی، خانوادگی و کیفری عنوان کرد و گفت: از ابتدای ماه رمضان در حدود ۹۰۰ مشاوره حقوقی رایگان به نمازگزاران ارائه شده است که بیش از ۲۰۰ وکیل در این طرح شرکت کرده‌اند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه افزود: بسیاری از مساجدی در این طرح مساجدی هستند که بنا به درخواست‌ها برای بار دوم در آن حضور می‌یابیم که نشان دهنده این است که مسائل و معضلات حقوقی آن‌ها حل شده و به سرانجام رسیده است و هیئت امنا و امام جماعت آن درخواست حضور مجدد از وکلا مرکز را برای استفاده سایر شهروندان از این خدمات داشته‌اند.

وی در ادامه گفت: با توجه به رسانه‌ای شدن حضور وکلای مرکز در شبکه‌های اجتماعی شهروندان سایر مناطق نیز می‌توانند در خواست حضور وکلای مرکز را در مسجد محله خود داشته باشند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×