» قضائی » آموزش تخصصی، نیاز اساسی کادر قضایی و اداری است
قضائی

آموزش تخصصی، نیاز اساسی کادر قضایی و اداری است

اردیبهشت 1, 1403 0

رئیس دادگستری آذربایجان غربی گفت: برای به‌روزرسانی علمی و مهارت‌های کادر قضایی و اداری منتاسب با موضوعات متنوع، آموزش‌های تخصصی نیاز است.

خبرگزاری میزان – ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه کمیسیون آموزش دادگستری استان آذربایجان غربی با تبریک عملیات غرور آفرین رزمندگان سپاه اسلام در موشک باران مواضع رژیم اشغالگر قدس گفت: این عملیات یک هشداری بود به تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی که هیچ حد و مرزی در جنایت برای خودش قائل نیست تا اینکه جایگاه خود را بداند و بفهمد که ایران اسلامی با اقتدار در مقابل متجاوزان می‌ایستد و در مورد استقلال و تمامیت ارضی خود که خط قرمز ملت ایران است با هیچ رژیمی یا حکومتی مماشات نمی‌کند و با قدرت پاسخ کوبنده و پشیمان کننده می‌دهد.

عتباتی با اشاره به موضوع جلسه، گفت: آموزش یکی از نیاز‌های اساسی کادر قضایی و کادر اداری است و باید برای به‌روزرسانی دانش علمی و مهارت‌های همکاران به تناسب پیشرفت و رشد موضوعات و مسائل متنوع  که رسیدگی به آن‌ها نیازمند تخصص و مهارت کافی است تلاش شود و در این راستا باید آموزش‌های تخصصی در دستور کار قرار گیرد.

آموزش‌ها باید جنبه کاربردی داشته باشند

رئیس کل دادگستری استان افزود: نباید فقط به پرکردن زمان‌های آموزش اکتفا کرد بلکه باید آموزش‌ها کاربردی و علمی اتفاق بیافتد تا همکاران این آموزش‌ها را در عملکرد روزمره خود به کار ببندند.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از اساتید صاحب نظر در ارائه آموزش‌ها گفت: باید از ظرفیت اساتید صاحب نظر در یکسان‌سازی رسیدگی‌ها و رویه‌سازی برای موارد و موضوعات اختلافی بهره‌مندی صورت گیرد.

مقام قضایی استان با بیان اینکه علاوه بر آموزش‌های تخصصی قضایی به آموزش‌های عمومی هم نیاز است، اظهار کرد: به تناسب وضعیت جامعه نیاز به آموزش‌های عمومی هم وجود دارد، از جمله مواردی مثل سواد رسانه‌ای، مهارت‌های زندگی، مباحث تربیتی و دیگر موارد، از نیاز‌های عمومی آموزش هستند که باید در برنامه‌های آموزشی قرار گیرد.

در پایان با تصویب برگزاری بیش از ۲۰ دوره آموزشی قضایی و ۴۰ دوره آموزشی اداری در سال ۱۴۰۳ جلسه پایان یافت.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×