» قضائی » آغاز گشت های مشترک رمضان و نوروز سازمان تعزیرات حکومتی از امروز – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

آغاز گشت های مشترک رمضان و نوروز سازمان تعزیرات حکومتی از امروز – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اسفند 17, 1402 0

به گزارش خبرنگار قضائی مهر، احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور صبح امروز از آغاز اجرای گشت‌های مشترک ماه مبارک رمضان و نوروز سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد.

وی در آغاز سخنان خود گفت: امروز بیش از ۱۵۰ روز از جنایت رژیم غاصب صهیونیستی می‌گذرد اما مراجع جهانی هنوز هیچ کاری نکرده‌اند و ما شاهد نسل کشی بزرگی در غزه هستیم.

اصانلو خاطرنشان کرد: می‌دانید که در دو سال گذشته در ایام عید و به مناسبت فصل خریدهای مردم شاهد برگزاری گشت‌های مشترک بوده‌ایم اما امسال به دلیل همزمانی با ماه رمضان این گشت‌ها با قوت بیشتری برگزار می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: البته می‌دانید که سازمان تعزیرات حکومتی حلقه آخر نظارت بر بازار یا همان رسیدگی به تخلفات را به عنوان مأموریت در دستور کار دارد.

وی گفت: در مقررات و آئین نامه‌ها اساساً مأموریت بازرسی بر بازار و کشف تخلفات از مأموریت‌های سازمان تعزیرات حکومتی نیست بلکه سایر دستگاه‌ها در این حوزه مسؤولیت دارند.

اصانلو تصریح کرد: امسال براساس ابلاغ دولت مسؤولیت اصلی نظارت بر بازار و بازرسی و کشف تخلفات بر عهده سازمان حمایت گذشته شد و تاکید شد تا همه موضوعات این چنینی به سازمان حمایت سپرده شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور ادامه داد: طبیعتاً سازمان تعزیرات حکومت در کنار سازمان حمایت برای رسیدگی به تخلفات قرار دارد و به این سازمان کمک خواهد کرد و مأموریت خود را در خصوص گزارش‌های تخلفاتی که از سوی سازمان حمایت به دست ما می‌رسد رسیدگی کند.

وی افزود: براساس همین امر ما مأموریتی از حیث نظارت بر بازار نداریم اما علیرغم اینکه مأموریتی نداریم اما به لحاظ اهمیت حمایت و همکاری و تسهیل امور برای سازمان حمایت با تمام قوا و تمام امکانات نسبت به سال گذشته به میدان آمده‌ایم.

اصانلو گفت: علاوه بر اختصاص شعب سیار که در قالب گشت‌های مشترک و با کمک و همراهی بازرسان سازمان حمایت و سایر دستگاه‌ها برگزار می‌شد و فعال بودند یک اتفاق دیگر را هم شاهد خواهیم بود که رؤسای شعب ما به صورت جهادی در بازارهای عمده و مجتمع‌های بزرگ حضور تمام وقت خواهند داشت.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: انتظار داریم از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان که وقتی رؤسای شعب سازمان تعزیرات حکومتی بدون وظیفه پای کار آمده‌اند و به جای نشستن در شعبه به میدان آمده‌اند آنها نیز همراهی و همکاری لازم را داشته باشند و بازرسانشان پای کار باشند.

وی گفت: توقع داریم در نقاط حساس و مهم که تخلفات بزرگی رخ می‌دهد متمرکز شده و نگذاریم حقوق مصرف کنندگان از بین برود نه آنجایی که تخلفات بسیار کوچک رخ می‌دهد و تأثیری در زندگی مردم ندارد.

اصانلو تصریح کرد: ما تمام قد و با تمام ظرفیت پای کار آمده‌ایم تا کمک کنیم به سازمان حمایت در راستای انجام وظیفه قانونی خودشان و انتظار داریم سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اتاق اصناف پای کار باشند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور ادامه داد: اعتقاد داریم که برای مقابله با تخلفات در این حوزه باید سرعت بسیاری داشته باشیم. از این رو نشستن در شعبه و منتظر ماندن برای رسیدن پرونده تخلف رؤسای شعب ما به میدان رفته‌اند تا همان جا پرونده تشکیل شده را به سرعت رسیدگی کنند تا به نتیجه مطلوبی برسیم.

وی افزود: امیدواریم با همکاری و تعامل خوبی که سایر نهادها دارند در این مسیر کارکرد مفیدی را داشته باشیم.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×