» قضائی » آزادی ۲۸۲ زندانی محکوم جرایم غیرعمد استان کردستان از ابتدای سال تاکنون
قضائی

آزادی ۲۸۲ زندانی محکوم جرایم غیرعمد استان کردستان از ابتدای سال تاکنون

اسفند 17, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۲ زندانی محکوم مالی و جرایم غیرعمد با بدهی بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان آزاد شدند.

خبرگزاری میزان – جلسه هم اندیشی جشن گلریزان در استان کردستان با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار کردستان، مدیران عامل تعدادی از بانک‌های استان و جمعی از مسئولین مربوطه در سالن اجتماعات اداره کل زندان‌های استان برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۲ زندانی محکوم مالی و جرایم غیرعمد با بدهی بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان با همت ستاد دیه استان، کمک‌های خیرین و نیکوکاران، گذشت شکات و آرا اعسار صادره از محاکم استان از زندان‌های استان آزاد شده اند.

رئیس ستاد دیه استان کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در جشن‌های گلریزان استان جمع آوری شد، تصریح کرد:در حال حاضر ۳۰۰ زندانی محکوم مالی و جرایم غیرعمد در زندان‌های استان نیازمند کمک‌های نوع دوستانه مردم استان هستند.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت علماء، ماموستایان و متنفذین، نیکوکاران و خیرخواهان استان در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن جشن گلریزان تاکید کرد.

در ادامه، نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به سنت حسنه کمک به همنوع، بیان داشت: کمک به آزادسازی زندانیان نباید محدود به یک زمان خاص باشد بلکه باید این امر مهم در سال چندین بار تکرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی خواستار احیای سنت قرض الحسنه و ترویج هرچه بیشتر معروف درجامعه شد و افزود: حس نوع‌دوستی مردم کردستان همواره زبانزد است.

استاندار کردستان نیز در این جلسه استفاده از ظرفیت ورود هنرمندان مطرح کشور و استان در راستای فرهنگ سازی کمک به زندانیان جرایم مالی را حائز اهمیت دانست.

اسماعیل زارعی کوشا، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را مستلزم تقویت حس نوع‌دوستی در جامعه و مشارکت گسترده آحاد مردم دانست.

در پایان این جلسه، برنامه‌های پیشنهادی برای برگزاری جشن گلریزان رمضان ۱۴۰۳ بررسی شد و مصوباتی به تصویب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان و اعضاء جلسه رسید.

گفتنی است که جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×