» قضائی » آئین رونمایی از میثاق نامه لاله های آسمانی در زندان همدان
قضائی

آئین رونمایی از میثاق نامه لاله های آسمانی در زندان همدان

دی 6, 1402 0


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان همدان، آئین رونمایی از میثاق نامه لاله های آسمانی با حضور حاجی بابایی نماینده مردم شهر همدان در زندان مرکزی برگزار شد.

این مراسم با حضور حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، بروجنی مدیرکل زندانهای همدان، دهنوی معاون بنیاد شهید همدان، حاج حسین توکلی مسئول امور ایثارگران استانداری، یدالله روحانی منش مدیرعامل ستاد دیه استان و جمعی از مسئولان استانی در زندان همدان برگزار شد.

تندیس رونمایی شده در این مراسم، شناسنامه ای از سردار شهید حاج حسین همدانی بود که به صورت کتابچه نیز با محتوای زندگینامه، وصیت نامه و میثاق نامه طراحی شده است.

بروجنی هدف از اجرای این طرح را آشنایی زندانیان با سبک زندگی شهدا دانست و افزود: طرح میثاق نامه لاله های آسمانی در راستای تثبیت برنامه های فرهنگی و اصلاحی برای زندانیان است. هدف از اجرای این طرح این است که هر کدام از زندانیان با یک شهید پیوند ذهنی برقرار کنند و در میثاق نامه نام خود را به عنوان دوست و یاور شهید ثبت نمایند.

آئین رونمایی از میثاق نامه لاله های آسمانی در زندان همدان

بروجنی در ادامه تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک تکلیف الهی است و اگرچه ما در زندانها به عنوان یک راهکار برای بازاجتماعی شدن زندانیان و کاهش آسیب از آن بهره مند می شویم اما در مجموع بر همه ما واجب است یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و از این سند افتخار حفاظت و پاسداری کنیم.

آئین رونمایی از میثاق نامه لاله های آسمانی در زندان همدان

مدیرکل زندانهای استان همدان افزود: در آینده ای نزدیک طرح میثاق نامه با لاله های آسمانی را برای 8000 هزار شهید استان همدان به پایان می رسانیم و در اختیار زندانیان قرار می دهیم تا با مطالعه سرگذشت شهدا ضمن آشنایی با این فرهنگ غنی، سبک زندگی خود را اصلاح و شهید همدم خود را پیدا کنند.

لازم به ذکر است در پایان مراسم رونمایی، میثاق نامه مذکور به دست مسئولان امضا و در واحد فرهنگی زندان همدان ثبت شد.

آئین رونمایی از میثاق نامه لاله های آسمانی در زندان همدان

انتهای خبر/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×