امروز : یکشنبه, ۲۵ خرداد , ۱۴۰۴
- ثبت ۴۰۰ هزار فقره اعمال قانون عبور از محل ممنوع
- جزئیات و نحوه ترور قاضی مقیسه و رازینی از طریق دوربینهای مداربسته آشکار شد
- شهرداری تهران سنگ تمام گذاشته است
- آغاز پویش ملی «دخترم، افتخار ایران است»
- تجلیل استاندار خوزستان از تلاش ها و مجاهدت های سردار فلاحی
- خراسان رضوی رتبه ۴ کشور در بهبود فضای کسبوکار را کسب کرد
- ارفاقات قانونی زمینه اصلاح مجرمان را فراهم میکند
- افتتاح هزار واحد مسکن روستایی در خراسان جنوبی
- پزشکیان: وعدههایی که دادم را فراموش نکردم
ماجرای تبلیغات مدارس «دو زبانه» چیست؟
معصومه معصومیان با بیان اینکه در کل کشور یک دوره یک ماهه برای دانشآموزانی که زبان مادریشان غیر از فارسی است و قصد ورود به پایه اول را دارند، اما تجربه کودکستان را ندارند، تشکیل میشود گفت: زبان مادری این دانشآموزان فارسی نیست و مثلا آذری، ترکی و کردی است، اما وارد آموزش رسمی فارسی […]

معصومه معصومیان با بیان اینکه در کل کشور یک دوره یک ماهه برای دانشآموزانی که زبان مادریشان غیر از فارسی است و قصد ورود به پایه اول را دارند، اما تجربه کودکستان را ندارند، تشکیل میشود گفت: زبان مادری این دانشآموزان فارسی نیست و مثلا آذری، ترکی و کردی است، اما وارد آموزش رسمی فارسی میشوند چراکه فارسی، زبان رسمی آنان در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تعدادی از مدارس اقدام به استفاده از تابلو مدارس دوزبانه و تبلیغات میکنند که این کار غیرقانونی است افزود: در این مدارس آموزش زبان ترکی و کردی و … در دستور کار نیست و هدف آنها تدریس زبان انگلیسی است این در حالیست که هنوز به این نتیجه نرسیدهایم که در دوره ابتدایی آموزش زبانهای خارجی را داشته باشیم.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در مقطع ابتدایی به جزء ۳ ـ ۴ مدرسه بین المللی که دارای مجوز بین المللی هستند، مدارس دو زبانه نداریم گفت: مدارس بین المللی پذیرای فرزندان اتباع خارجی از جمله فرزندان سفرا است که این مدارس قوانین خود و برنامه درسی تعریف شده و رسمی خود را دارند.
مدارس پذیرا، پذیرای دانشآموزان با نیازهای ویژه
معصومیان در ادامه این گفتگو درباره دانش آموزانی که کاشت حلزون شنوایی انجام دادهاند نیز گفت: دانشآموزانی که ناشنوا بودند و کاشت حلزون را در سن پایین انجام دادهاند و اصلا تجربه شنیدن ندارند را در کنار دانشآموزان عادی قرار میدهیم یعنی اینها اجازه حضور در مدارس ناشنوایان را ندارند چرا که باید محرکهای محیطی داشته باشند و در معرض این محرک، تحت گفتگوی همسالان قرار گیرند و خود به خود زبان آموزی آنها تقویت شود.
وی با بیان اینکه غالبا سازمان استثنایی برای معلمانی که پذیرای این دانشآموزان هستند دوره برگزار میکند افزود: یک سری مدارس، مدارس پذیرا هستند و بچههای با نیازهای متوسط مثلا نیمه شنوا یا نیمه بینایی را پذیرا هستند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه باید یک جامعه فراگیر داشته باشیم که پاسخگوی تمام نیازها باشد اظهار کرد: در آموزش و پرورش نیز آموزش و پرورش فراگیر داشته باشیم، کودک نباید خودش را با سیستم انطباق دهد بلکه سیستم باید با انعطاف، کاری کند که همه افراد با تمام تفاوتهای فردی، فرهنگی و اقتصادی از این سیستم بهرهوری لازم را داشته باشند تا عدالت آموزشی فراهم شود.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.