» جامعه » محکومیت سازمان سنجش به ارائه پاسخنامه سؤالات آزمون وکالت
جامعه

محکومیت سازمان سنجش به ارائه پاسخنامه سؤالات آزمون وکالت

مرداد 2, 1403 0

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سازمان سنجش آموزش کشور که طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار آزمون‌های وکالت، سردفتری و کارشناسی رسمی را از سوی متولیان آنان برگزار می‌کند، از ارائه پاسخنامه آزمون به متقاضیانی که در آزمون‌ها شرکت داشته‌اند، خودداری می‌کند.

یکی از شرکت‌کنندگان پس از رد شدن تقاضای وی برای دریافت پاسخنامه آزمون وکالت اختصاصی خود با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری، رأی لازم برای اخذ این پاسخنامه را دریافت کرد.

بر این اساس، شعبه 41 دیوان عدالت اداری با صدور یک رأی سازمان سنجش آموزش کشور را موظف به ارائه پاسخنامه‌های آزمون وکالت به متقاضیان کرد. این رأی با اعتراض سازمان سنجش آموزش کشور مواجه شد که در نهایت شعبه 28 تجدیدنظر دیوان عدالت اداری رأی شعبه 41 را تأیید کرد.

مدیر پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به درخواست به مطالبه یکی از فعالان کمپین حذف ظرفیت که دفترچه آزمون کارآموزی وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه به همراه کلید سؤالات که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد چنین پاسخ داده است: “به اطلاع می‌رساند؛ دفترچه سؤالات آزمون‌های شغلی و حرفه‌ایی و کلید آن منتشر نمی‌شود.”

برابر قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، عدم ارائه پاسخنامه سؤالات آزمون وکالت در مهلت 10 روز جرم بوده و بالاترین مقام اجرایی تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.

در ادامه تصویر آرای صادره از دیوان عدالت اداری در این باره منتشر می‌شود:

سازمان سنجش آموزش کشور , دیوان عدالت اداری , آزمون وکالت , قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار , قانون ,

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×