» قضائی » پویش به احترام علی (ع) می‌بخشم منجر به آزادی ۷ زندانی استان کرمان شد
قضائی

پویش به احترام علی (ع) می‌بخشم منجر به آزادی ۷ زندانی استان کرمان شد

تیر 21, 1403 0

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از آزادی ۷ زندانی در قالب پویش «به احترام علی (ع) می‌بخشم» خبر داد.

خبرگزاری میزان – در راستای اجرای برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و فراهم سازی زمینه ترویج فرهنگ صلح و سازش پویش« به احترام علی (ع) می‌بخشم» با همکاری سازمان زندان‌های استان کرمان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان برگزار شد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: با حضور مصلحین و حکمین قرآنی به ۲۸ فقره از پرونده‌های مربوط به افرادی که به دلیل رد مال و خسارت، قصاص نفس در جرایم عمد و غیر عمد در زندان بسر می‌برند صلح و سازش برقرار شد.

سید مهدی قویدل افزود: در یکی از موارد با رضایت اولیای دم یک محکوم به قصاص نیز از قصاص رهایی یافت و همچنین در یکی از موارد مهم دیگر فرد زندانی به دلیل رد مال به مدت سه سال در زندان بسر می‌برد که با دخالت مصلحین و حکمین قرآنی این پرونده به صلح سازش ختم و زندانی مذکور نیز به دلیل نداشتن سابقه کیفری موثر از زندان آزاد شد.

وی اظهار کرد: در این پویش زمینه آزادی ۷ زندانی فراهم شد و با توجه به ظرفیت مردمی بسیار مناسب مصلحین و حکمین قرآنی در خصوص آزاد سازی زندانیان و اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری این امر مهم جهت اجرا در زندان‌های سراسر استان در دستور کار این معاونت قرار دارد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×