» قضائی » زندانبانی اسلامی ایجاب می‌کند که نسبت به زندانیان بی‌تفاوت نباشیم
قضائی

زندانبانی اسلامی ایجاب می‌کند که نسبت به زندانیان بی‌تفاوت نباشیم

خرداد 24, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به نحوه برخورد زندانبانی اسلامی گفت: زندانبانی اسلامی صرفا اجرای مجازات نیست بلکه مسئولیت شرعی ایجاب می‌کند که از کنار زندانی بی‌تفاوت نگذریم که خانواده‌اش دچار دغدغه معیشت باشد.

خبرگزاری میزان – آیین نسیم مهرورزی و مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت زندانیان ارومیه با حضور ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران و خیرین، برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این مجمع با تبریک ایام پر خیر و برکت ماه ذی الحجه و اعیاد مبارک این ماه بیان داشت: این جلسه برای تکریم و پاسداشت از زحمات جمع خیرینی که به نمایندگی از خیل عظیم خیرین استان حضور دارند تشکیل شده است.

عتباتی در ادامه با اشاره به اینکه زندان واقعیت تلخ، ولی اجتناب ناپذیر هر جامعه حقوقی برای برقراری نظم و امنیت است گفت: در زندانبانی اسلامی صرفا اجرای مجازات که در یک فرایند قانونی صادر شده، نیست بلکه مسئولیت و وظیفه شرعی، اخلاقی و شهروندی ایجاب می‌کند که بی تفاوت از کنار زندانی و خانواده وی نگذریم و ضمن تلاش برای باز اجتماعی کردن زندانی تلاش کنیم تا خانواده وی دغدغه معیشت نداشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: اگر کمک و پشتیبانی‌های خیرین نبود دستگاه قضایی با معضل بزرگی در مقوله زندان مواجه می‌شد، ولی با هدایت دستگاه قضایی این کمک‌ها در امری که سالیان سال مغفول مانده بود با روشن کردن اذهان جامعه به این موضوع که بسیاری از افرادی که گرفتار زندان شدند و بزهکار نیستند برای آزادی زندانیان و کمک به خانواده‌های نیازمند آن‌ها صرف شد.

عتباتی در پایان تاکید کرد: امروز قطعاً آدرس این محل را خدا به شما داده تا در امر گره‌گشایی از مشکلات افرادی دردمند دور هم جمع شویم و بی شک خداوند متعال اجر و پاداش کار خیر شما را هم در دنیا و هم در آخرت خواهد داد چرا که وعده خداوند بلاشک محقق می‌شود.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه بیان داشت: امروز به مناسبت حمایت از خانواده زندانیان نیازمند این جمع فاخر دور هم جمع شده‌اند که گام‌های تاثیرگذاری و مثبت در این راه نیک بردارند.

مجیدی ادامه داد: مقوله زندان واقعیت ناخوشایند جامعه است، ولی تمامی نظام‌های حقوقی جهان برای برقراری عدالت و نظم بخشیدن به جامعه، ناگزیر از ایجاد زندان هستند که تاثیرات منفی پنهان و آشکار دارد. یکی از این نتایج پنهان مشکل معیشت خانواده زندانیان است که زندانبانی اسلامی با یک رویکرد ترمیمی به این موضوع نگاه می‌کند و با ایجاد نهاد‌هایی مانند انجمن حمایت از زندانیان تلاش می‌کند تا از آسیبی که محبوس شدن یک فرد به خانواده او می‌زند بکاهد.

شایان ذکر است در این مجمع با رای گیری حاجی زاده و سهرابی مجدداً به عنوان بازرسین انجمن انتخاب شدند و در پایان نیز از ۵ فرزند زندانیان که دارای رتبه‌های برتر تحصیلی بودند و نیز خیرین انجمن حمایت از زندانیان، با تقدیم لوح تقدیر از سوی عتباتی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×