» قضائی » شهید آیت‌الله رئیسی منشا امیدآفرینی در جامعه بود/ نباید رای قاضی منجر به تعطیلی یک واحد تولیدی شود
قضائی

شهید آیت‌الله رئیسی منشا امیدآفرینی در جامعه بود/ نباید رای قاضی منجر به تعطیلی یک واحد تولیدی شود

خرداد 14, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان کرمان به نقش برجسته قضات و دادستان‌ها در تحقق شعار سال و حمایت از تولید اشاره کرد و گفت: قضات باید در صدور آرا و احکام قضایی ضمن رعایت عدالت، مصلحت و شرایط اقتصادی کشور  را ببینند. نباید صدور یک رای در دستگاه قضایی مانع تولید یک بنگاه اقتصادی شود.

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست مشترک مدیران ارشد دستگاه قضایی استان و مدیران شرکت گل گهر سیرجان، با  بیان اینکه شهید رئیسی در هر شرایطی امیدآفرینی را در جامعه تزریق می‌کرد گفت: حدود ۱۵ سال از نزدیک با این عالم بزرگ و مجاهد فی سبیل الله برخورد و اشنایی داشتم، از راه، رفتار و منش ایشان درس گرفتم، ایشان یک اسوه و الگوی بزرگی برای تمام قضات بود.

وی افزود: قطعا این شهید بزرگ از شهدایی است که بیشتر ابعاد وجودی زندگی ایشان برای مردم اشکار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی ادامه داد: بخشی از ویژگی‌های مثبت شهید جمهور مانند، مردمی بودن، ولایی بودن و خستگی ناپذیر بودن به مردم اثبات شده است و، اما ویژگی‌که کمتر به ان پرداخته شده این بود که ایشان در هر شرایطی به آینده امیدوار بود و تنها چیزی که در ایشان دیده نمی‌شد یأس بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد:  در بدترین شرایط هیچ‌گاه در گفتار، رفتار و منش شهید جمهور ناامیدی ندیدیم، امیدواری به آینده آیینه تمام نمایی بود که ایشان را نشان می‌داد.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها سعی داشت به جامعه امید را تزریق کند، در سخت‌ترین شرایط دستگاه اجرایی را برعهده گرفت و اعتقاد داشت هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد.

حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: بایستی دستگاه قضایی، اجرایی و مسئولان معادن به شرایط امیدوار باشند، قوی‌ترین ملت‌ها با یاس و ناامیدی نابود می‌شوند.

وی ادامه داد: بایستی به شهید عزیز  آیت الله رئیسی تاسی کنیم وبه داشته‌ها و ظرفیت‌ها  امیدوار باشیم، جزیره‌ای فکر و عمل نکنیم، همه ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم، آن وقت معجزه امیدواری و تزریق را خواهیم داد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: خدای ناکرده اگر مایوس باشیم و مردم را ناامید کنیم تاثیرش  از بمب اتم بدتر است. بایستی از همه ظرفیت‌های قوه قضاییه در جهت امیدآفرینی در جامعه استفاده کنیم و این مقوله در بدنه دستگاه عدلیه نهادینه شود.

رئیس کل دادگستری  استان کرمان اظهار کرد: یکی از ابعاد امیدآفرینی توجه به مسائل اقتصادی، معیشتی است، دشمن از این ابزار استفاده می‌کند، لازم است این ابزار از دشمن گرفته شود، به معیشت مردم و رشد  واحد‌های تولیدی توجه بیشتری شود.

وی  ادامه داد:  قضات و دادستان‌ها در تحقق شعار سال و حمایت از تولید نقش برجسته‌ای دارند. قضات باید در صدور آرا و احکام قضایی ضمن رعایت عدالت، مصلحت و شرایط اقتصادی کشور  را ببینند. نباید صدور یک رای در دستگاه قضایی مانع تولید یک بنگاه اقتصادی شود.

سید مهدی قویدل معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در حاشیه این نشست مشترک اظهار کرد: دستگاه قضایی در راستای اجرای ماموریت‌های سند تحول و تعالی  دستگاه قضا، دستورالعمل‌های حمایت قضایی از سرمایه گذاری، تولید و اشتغال و همچنین ستاد اقتصاد مقاومتی به دنبال به هم افزایی  قضایی و اقتصادی است.

وی تاکید کرد: با توجه به نقش دادگستری استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم از طریق حضور در جلسات شورای گفتگو، کارگروه‌های رفع موانع تولید  در سیاستگذاری اقتصادی مشارکت داشته  و  با با پیگیری‌های سیاست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی حمایت‌های قضایی بی شماری داشته است.

قویدل عنوان کرد: ما به دنبال شناسایی موانع، رفع چالش‌ها و مشکلات در زمینه سرمایه گذاری، اشتغال و تولید در ابعاد مختلف هستیم و رویکرد حمایت قضایی از سرمایه گذاری و تسهیل ان در راس امور دادگستری استان  کرمان است.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش، افزایش همکاری و تعامل دوسویه و استفاده از ظرفیت‌های واحد‌های صنعتی و معدنی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

قویدل گفت: ارتقا و تقویت مسئولیت اجتماعی، بهبود عملکرد‌ها و فرایند‌ها در ابن زمینه مورد تاکید است و امیدواریم  این نشست پیوند علمی و عملی این مهم را تسهیل کند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: مهمترین دستاورد این نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا مسئولیت اجتماعی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار امیدواری کرد: ماموریت‌های دستگاه قضا مطابق سند تحول  از بستر این تفاهم نامه پیش رود و برنامه‌های اجتماعی، آموزشی، حمایتی و اقتصادی بصورت هدفمند  محقق  شود.

قویدل همچنین تاکید کرد: حفظ و تقویت سرمایه‌های اجماعی موجود و اقدام در جهت توانمند سازی اجتماعی از افق‌های همکاری پیش روست که با تعامل دوسویه قطعا محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی رئیس دادگستری شهرستان سیرجان در این نشست گفت:خط قرمز دستگاه قضایی رانت خوری، ویژه خواری و فساد است، که عدلیه قطعا با فساد مبارزه جدی خواهد کرد. دستگاه قضایی به اقتصاد کشور اهمیت می‌دهد و طوری عمل می‌کند تا ساعتی خط تولید متوقف نشود.

وی افزود:رئیس قوه قضاییه بر رفع موانع اقتصادی تاکید فراوانی دارند و شورای قضائی استان در صدر آن رئیس کل دادگستری کرمان در رفع موانع تولید کمک می‌کنند و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی از اولویت‌های سیستم قضایی استان است.

وی بیان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری ابزار دشمنی دشمنان روی سه محور  تبلیغات و ایران هراسی، نفوذ و رخنه‌ها و تحریم‌ها متمرکز است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عنوان کرد: مقام رهبری فرمودند؛ زمانی خودمان تحریم را از آن چه بود بزرگتر دانستیم، این اشتباه بود و ما باید با اقداماتی مانند رفع موانع تولیدی و اقتصادی و سرمایه گذاری بر تحریم‌ها غلبه کنیم.

وی با بیان اینکه شعار ولایت مداری لازم است، ولی کافی نیست، افزود: بایستی در جهت رفع دغدغه‌های اقتصادی همت بیشتری شود. امروزه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری رفع مشکلات اقتصادی، تقویت رفاه و معیشت مردم است.

وی ادامه داد: رئیس قوه قضاییه بر رفع موانع اقتصادی تاکید فراوانی دارند و شورای قضائی استان در صدر آن رئیس کل دادگستری کرمان در جهت رفع موانع تولید کمک می‌کنند، امروز رفع مشکلات واحد‌های تولیدی از اولویت‌های سیستم قضایی استان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی اظهار کرد: هر چه در جهت رفع موانع تولید کوشش شود، از حجم پرونده‌ها به دادگستری کاسته خواهد شد. جای قدردانی از مجتمع گل گهر سیرجان است که اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است، اما توقع بیشتری می‌رود که این منطقه اقتصادی به وضعیت اقتصادی استان و حتی کشور سروسامان بدهد.

گفتنی است در پایان این نشست تفاهم نامه دادگستری کل استان کرمان و شرکت صنعتی معدنی گل و گهر سیرجان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی امضا شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×