امروز : دوشنبه, ۱۹ خرداد , ۱۴۰۴
- زمان ورود سامانه جدید بارشی به کشور
- معنویت گمشده بشر امروز است؛ در جهان معنویتهای کاذب به افراد پیشنهاد میشود
- بخشنامه عدم امکان اعطای مجدد تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در قالب خویش فرما یا کارفرمایی
- کمیته پاسخ به سوالات مربوط به قانون الزام به ثبت راه اندازی شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- کالاس: سران اروپا میزان کمکها به اوکراین را هفته آینده مشخص میکنند
- زلزله ۵.۸ ریشتری پاکستان را لرزاند
- سرور مردم استان سمنان در جشن میلاد موعود
- ادعای سالیوان: اسرائیل آماده توافق تبادل اسرا است!
- استعفای رئیس ستاد تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی
ایران، پل ترانزیتی اروپا تا افغانستان؛ سه قطار در ماه از خاک کشور عبور میکند
به گزارش اکوایران، جبار ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پروژه راهآهن شلمچه-بصره اعلام کرد که مینروبی مسیر این خط آهن تا سه ماه آینده تکمیل میشود و تاکنون ۸ کیلومتر از مسیر مینروبی شده و با دور شدن از مرز، تعداد مینها کاهش یافته است. او افزود: عملیات احداث پل نیز با کوبیدن […]
به گزارش اکوایران، جبار ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پروژه راهآهن شلمچه-بصره اعلام کرد که مینروبی مسیر این خط آهن تا سه ماه آینده تکمیل میشود و تاکنون ۸ کیلومتر از مسیر مینروبی شده و با دور شدن از مرز، تعداد مینها کاهش یافته است.
او افزود: عملیات احداث پل نیز با کوبیدن اولین شمع آغاز شده و امیدواریم روند ساخت پلها شتاب گیرد. در ایستگاه شلمچه، بخش مسافری پیشرفت خوبی داشته و هدفگذاری شده تا تیرماه ۱۴۰۴ کل پروژه به پایان برسد، اما برای خدمترسانی به زائران اربعین، بخشی از پروژه و سکو زودتر آماده خواهد شد.
ذاکری در پاسخ به پرسشی درباره کریدور ریلی اروپا-ترکیه-تهران-افغانستان، این مسیر را یکی از کریدورهای کلیدی شرق به غرب دانست که مورد تأکید رهبر انقلاب است.
به گزارش ایلنا، معاون وزیر راه توضیح داد: شبکه ریلی تا ایستگاه خاوران تبریز تکمیل شده و بخش باقیمانده شامل مسیر خاوران به تبریز و مرند به چشمهثریا است. اتصال چشمهثریا به قارص ترکیه امکان اتصال به شبکه ریلی استاندارد اروپا را فراهم میکند.
او ادامه داد: در مذاکرات اخیر با وزیر حملونقل ترکیه، توافق شد تیمهای کارشناسی دو کشور برای بررسی اهمیت پروژه و حجم تبادلات تجاری جلساتی برگزار کنند. هر دو طرف اراده قوی برای تقویت این کریدور دارند و ذاکری ابراز خوشبینی کرد که این پروژه به نتیجه برسد و سهمی بزرگ در ترانزیت منطقهای داشته باشد.
مدیرعامل شرکت راهآهن همچنین گفت: ماهانه ۱۰ هزار تن بار (معادل سه قطار) از ترکیه به افغانستان از مسیر ایران منتقل میشود. درباره قطار تهران-مشهد، وی اظهار داشت که این مسیر برای سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده و برخی قطارها با این سرعت تردد میکنند. هدف، افزایش تعداد این قطارها و کاهش زمان سفر به حدود ۷ ساعت است. در آزمایشی اخیر، یک قطار بدون توقف در ۶ ساعت و ۴۰ دقیقه این مسیر را طی کرد.
آغاز صادرات افغانستان از مسیر ریلی جدید به اروپا
به گزارش اکوایران، هفتم فروردین بود که اولین محموله صادراتی افغانستان از مسیر کریدور ریلی افغانستان – ایران به مقصد ترکیه و اروپا راهی شد.
این محموله صادراتی افغانستات با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات و والی هرات از مسیر کریدور ریلی افغانستان – ایران به مقصد ترکیه و اروپا راهی شد.
اولین محموله صادراتی افغانستان از مسیر کریدور ریلی افغانستان – ایران راهی اروپا شد
اکوایران: اولین محموله صادراتی افغانستان از طریق این مسیر، با حضور مقامات ایرانی و افغان، به مقصد ترکیه و اروپا ارسال شد.
ذاکری درباره برقیسازی قطارها نیز گفت: این پروژه از اولویتهای اصلی است و در شش ماه گذشته تلاشهایی برای احیای قراردادهای قبلی با شرکتهای داخلی و خارجی انجام شده است. مذاکراتی با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته و برای سال ۱۴۰۴ حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه پیشبینی شده است.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.