امروز : پنج شنبه, ۱۹ تیر , ۱۴۰۴
- گفتوگو با سجاد نوروزی مقدم رتبه ۱۱ حقوق خصوصی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳
- شمار جانباختگان حادثه انفجار در معدن طبس به ۳۵ نفر رسید
- حادثه بیمارستان گاندی سوختگی و فوتی نداشت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- کمبود ویتامین D بر عادات ماهانه تأثیرگذار است؟
- سرنوشت زورگیران حرفهای اتوبان یاسینی چه شد؟
- ارزش سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی ها اعلام شد (۲۸بهمن)
- لیست عجیبترین محمولههای وارداتی ایران/ از آهک زنده و تخم شربتی تا لاستیک فرغون!
- مرتضی طاهری: تکفیریهای سوریه توسط آمریکا و اسرائیل تجهیز شده اند
- رییس قوه قضاییه با پرواز عمومی به مشهد سفر کرد + فیلم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
دلایل اختلاف چند نمره ای برگه امتحانات نهایی دانش آموزان پس از تصحیح
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره اختلاف نمرات دانشآموزان در تصحیح برگههای امتحانات نهایی به گونهای که در تصحیح نخست به یک دانشآموز نمره 16 و در تصحیح دوم نمره 19 داده شد، اظهار کرد: ممکن است این اتفاق بیفتد البته راهنمای […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره اختلاف نمرات دانشآموزان در تصحیح برگههای امتحانات نهایی به گونهای که در تصحیح نخست به یک دانشآموز نمره 16 و در تصحیح دوم نمره 19 داده شد، اظهار کرد: ممکن است این اتفاق بیفتد البته راهنمای تصحیح در اختیار مصححان برگههای امتحانات نهایی قرار میگیرد همچنین هر برگه امتحان دو بار در دو نقطه مختلف کشور تصحیح میشود.
وی افزود: اگر اختلاف نمره بین مصحح اول و دوم تا یک نمره باشد، میانگین گرفته میشود و نمره بالاتر به نفع دانشآموز ملاک قرار میگیرد اما اگر اختلاف بیش از یک نمره باشد، برگه به مصحح سوم ارجاع میشود و اگر باز هم اختلاف وجود داشته باشد مجدد به چرخه تصحیح باز میگردد.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که دانشآموزان میگویند علاوه بر کنکور باید سه سال درگیر امتحانات نهایی باشند، گفت: در امتحانات نهایی دانشآموزان روال عادی زندگی خود را سپری میکنند، تفاوت امتحانات نهایی با امتحانات داخلی مدارس این است که سؤالات امتحانات داخلی توسط معلم دانشآموزان و در مدرسه خودشان برگزار میشود اما در امتحانات نهایی تلاش این است که روایی و استاندارد بیشتر شود.
زارعی ادامه داد: در امتحانات نهایی، توجه معطوف به برنامه درسی است تا ارزشیابی مبتنی بر اهداف درسی باشد.
وی از برگزاری 120 عنوان درس دوره دوم متوسطه کشور درقالب امتحانات نهایی خبر داد و افزود: این آزمونها با شرکت یکمیلیون و 800 هزاردانش آموز و یک میلیون و 200 هزار متقاضی ایجاد سابقه و ترمیم نمره برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.