امروز : یکشنبه, ۸ تیر , ۱۴۰۴
- تلفن همراه سارق اتباع پرده از راز تبهکاریهای هولناک او برداشت
- اطلاعیه کمیته امداد مبنی بر رد هرگونه فعالیت که شائبه سیاسی و جانبداری از فرد یا گروهی خاص را در برداشته باشد
- محموله ۵۸۰ کیلوگرمی مواد منفجره در مسیر روسیه توقیف شد+ فیلم
- وحدت اسلامی سرمایهای برای ملت ایران است
- کیفیت هوای تهران در اردیبهشت «مطلوب» بود
- ایرادات رئیس مجلس به مصوبه اصلاحی آییننامه اجرایی متناسبسازی حقوق بازنشستگان
- تدابیر دادستانی تهران در آستانه ماه رمضان و تعطیلات نوروز
- مشرق نیوز – عکس/ تجمع مردم مشهد برای مطالبه وعده صادق ۳
- ۱۳ کشته در برخورد قایق نیروی دریایی هند با کشتی مسافربری+ فیلم
تغییر و تحول در ایران خودرو؛ آبیهای جاده مخصوص چه در سر دارند؟
به گزارش اکوایران، ایرانخودرو در حال برنامهریزی برای تولید تارا هیبریدی با موتور EFP توربو شارژ و سوخت CNG است. مدیرعامل جدید این خودروسازی اعلام کرده که با تولید این مدل، مصرف سوخت در تارا هیبریدی تا ۳۵ درصد کاهش خواهد یافت. عادل پیرمحمدی گفت که ایرانخودرو سال آینده تولید این محصول را نهایی خواهد […]

به گزارش اکوایران، ایرانخودرو در حال برنامهریزی برای تولید تارا هیبریدی با موتور EFP توربو شارژ و سوخت CNG است.
مدیرعامل جدید این خودروسازی اعلام کرده که با تولید این مدل، مصرف سوخت در تارا هیبریدی تا ۳۵ درصد کاهش خواهد یافت. عادل پیرمحمدی گفت که ایرانخودرو سال آینده تولید این محصول را نهایی خواهد کرد.
اقتصادنیوز نوشت: آن طور که عادل پیرمحمدی گفت ایران خودروییها سال آینده تارا هیبریدی با موتور EFP توربو شارژ با سوخت CNG را در خطوط تولید خود نهایی میکنند.
با تولید این محصول ایران خودروییها مدال اولین خودرؤساز ایرانی که خودروی هیبریدی را به تولید انبوه میرساند به سینه میزنند.
نکته قابل تامل دیگر در مورد تارا هیبریدی با موتور EFP توربو شارژ با سوخت CNG این است که این خودرو میتواند عنوان اولین محصولی که در دوران مدیریت بخش خصوصی در ایران خودرو تولید شد را نیز یدک بکشد.
هفته گذشته در اقدامی که در صنعت خودروی کشور بیسابقه بود، بعد از گذشت بیش از چهار دهه مدیریت دولتی در صنعت خودرو، ایران خودرو طی مجمع فوقالعاده به بخش خصوصی واگذار شد تا شاهد شروع دوره جدیدی در مدیریت خودرؤساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص باشیم.
حال مدیریت جدید نیز با استارتی پُرقدرت برنامهریزیهای خود را انجام داده تا سال آینده اولین محصول هیبریدی را در خطوط خود به تولید انبوه برساند و نشان دهد نگاه مدیریت خصوصی با مدیریت دولتی علاوه بر توجه به سودده کردن شرکت، ورود محصولات با تکنولوژیهای روز به سبد محصولاتی این خودروسازی است.
براساس بررسی اقتصادنیوز، به نظر میرسد در پس ایده تولید تارا هیبریدی با موتور EFP توربو شارژ با سوخت CNG یک نکته نهفته است و آن تغییر نگاه سیاستگذار خودرویی به تغییر ریل تولید محصولات در شرکتهای خودرؤساز است.
دولت سیزدهم به دنبال این بود تا شرکتهای بزرگ خودروسازی کشور را به سمت تولید خودروهای برقی سوق دهد. معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت در دولت گذشته اعلام کرد که ایران خودرو و سایپا تا پایان سال ۱۴۰۴ محصولات برقی را به سبد محصولاتی خود اضافه میکنند.
اما به نظر میرسد با نیمه تمام ماندن دولت سیزدهم و روی کار آمدن دولت چهاردهم شاهد تغییر ریل در تولید آینده محصولات در خطوط تولید شرکتهای خودرؤساز هستیم.
بسیاری از کارشناسان در زمانی که ایده تولید خودروهای برقی مطرح شد معتقد بودند با توجه به نبود زیر ساختهای لازم برای تولید خودروهای برقی مانند ایستگاههای شارژ بین شهری، بهتر است شرکتهای خودرؤساز تولید خودروهای هیبریدی را در دستورکار قرار دهند.
این مسأله چند سال پیش در سخنان مدیرعامل سابق تویوتا نیز مطرح شد. آکیو تویودا که در زمان بیان ایده خود درباره عدم آمادگی جهانی برای تولید خودروهای تمام برقی، سکاندار این خودرؤساز ژاپنی بود، گفته بود: دنیا آمادگی استفاده از خودروهای تمام برقی را ندارد، زیرا حدود یک میلیارد نفر در سراسر جهان به الکتریسته دسترسی ندارند.
تویودا تأکید کرد حرکت به سمت تولید خودروهای برقی سبب بیکاری ۵.۵ میلیون نفر خواهد شد. پیشنهاد این مدیر خودرؤساز تمرکز بر تولید خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی بود.
به نظر میرسد مدیران جدید ایران خودرو ایدههای مدیرعامل سابق تویوتا را به کار بستند و تولید تارا هیبریدی با موتور EFP توربو شارژ با سوخت CNG را در دستورکار قرار دادند.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.