» جامعه » آغاز اعزام زائران عتبات عالیات در ماه رمضان از 23 اسفند
جامعه

آغاز اعزام زائران عتبات عالیات در ماه رمضان از 23 اسفند

اسفند 10, 1402 0

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بسیاری از مشتاقان سفرهای زیارتی عتبات عالیات تمایل دارند تا در ایام و مناسبت‌های خاص به این سفر زیارتی مشرف شوند؛ در این راستا یکی از مهمترین ایامی که متقاضیان سفر عتبات عالیات از آن استقبال می‌کنند ایام نوروز است که این مهم امسال با ماه مبارک رمضان هم‌زمان شده است.

در این میان همه ساله سازمان حج و زیارت برای عتبات نوروزی برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام می‌دهد تا خیل عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بتوانند سال نو را در کنار بارگاه منور و نورانی اهل بیت(ع) آغاز کنند.

حمیدرضا محمدی؛ معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره اقدامات صورت گرفته برای اعزام‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان که از 23 اسفند ماه آغاز می‌شود، گفت: این دوره از اعزام ها تا 9 فروردین ماه 1403 است.

وی افزود: شرکت‌های مجری بسته‌های زیارتی را آماده و در سامانه بارگذاری کرده‌اند که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه، از خدمات لازم بهره‌مند شوند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با توصیه اینکه متقاضیان سفر به عتبات عالیات از عزیمت با کاروان‌های غیرمجاز خودداری کنند، گفت: متقاضیان می‌توانند برای نام‌نویسی به سامانه عتبات به نشانی atabatorg.haj.ir یا 2 هزار و 700 دفتر زیارتی سراسر کشور مراجعه کنند و زمان اعزام را مدنظر قرار دهند.

وی به متقاضیان تاکید کرد که چنانچه قصد زیارت عتبات عالیات را دارند حتما از طریق دفاتر زیارتی دارای مجوز سازمان حج و زیارت اقدام کنند تا در بهره‌مندی از خدمات اسکان، تغذیه، درمانی و غیره اطمینان خاطر داشته باشند.

به گزارش تسنیم، هزینه سفر زمینی به عتبات از مبداء تهران، از 6 میلیون و 200 هزار تومان تا 8 میلیون تومان متغیر است که علت تفاوت قیمت‌ها به کیفیت اتوبوس‌ها و هتل‌ها در عراق مربوط می‌شود. هزینه سفر هوایی به عتبات نیز از 14 میلیون و 200 هزار تومان تا 16 میلیون و 200 هزار تومان است و هزینه‌های مذکور برای یک هفته سفر به عتبات است.

در ماه‌‌های شعبان و رمضان، به دلیل اعمال زیارتی ویژه‌ای که وجود دارد، استقبال زیادی برای سفر به عتبات می‌شود و نه تنها از ایران بلکه مردم عراق و کشورهای همسایه عراق نیز عازم عتبات می‌شوند بنابراین معمولاً هزینه‌ها اندکی افزایش می‌یابد. 

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع کارگزاران سازمان حج و زیارت به نشانی اینترنتی https://kargozaran.haj.ir/ و قسمت دفاتر فعال زیارتی مراجعه و با اعلام آدرس شهر سکونت خود نزدیک‌ترین دفتر زیارتی را بیابند.

طبق توافق ایران و عراق، گذرنامه‌های زیارتی که امسال برای زائران اربعین صادر شد، همچنان برقرار است البته چنانچه فردی دارای گذرنامه بین‌المللی است و با آن قصد عزیمت به عتبات را دارد باید اعتبار آن را بررسی و قاعده‌هایی که برای استفاده از این گذرنامه‌ها تعیین شده را رعایت کند. 

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×