» جامعه » جریان هایی در جهان قصد فروپاشی خانواده را دارند/ لزوم اصلاح باورهای ضدفرزندآوری
جامعه

جریان هایی در جهان قصد فروپاشی خانواده را دارند/ لزوم اصلاح باورهای ضدفرزندآوری

بهمن 11, 1402 0

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی امروز در افتتاحیه دوره جامع هادیان زندگی اظهار کرد: جوانی جمعیت مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت است و پس از آن نیز برنامه سلامت خانواده در راستای جوانی جمعیت، مورد توجه ما قرار دارد. اهمیت جوان شدن جمعیت کشور بسیار زیاد است و مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر موضوع جوانی جمعیت دارند. در این زمینه مباحث فرهنگی اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا حدود 60 سال است که گزاره‌های غلط و ضدجمعیتی مانند “فرزند کمتر زندگی بهتر” در ذهن مردم نهادینه شده است و بنابراین اصلاح این باور، اندکی سخت است.

وی با اشاره به اجرای طرح هادیان زندگی با هدف فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و بهنگام، فرزندآوری به موقع و متعدد و حفظ حیات جنین بیان کرد: طرح هادیان زندگی یک طرح بسیار خوب برای اجرای برنامه‌های جوانی جمعیت در حوزه بهداشت و درمان است‌.

فرشیدی ادامه داد: در زمان حاضر جریان‌ها و برنامه‌هایی برای کنترل جمعیت در جهان طراحی شده و این برنامه، با هدف فروپاشی خانواده‌هاست؛ در یک خانواده سنتی تمام اعضا اعم از پدر، مادر، خواهر، برادر، دایی و عمو و عمه و … در کنار هم جمع می‌شوند و خانواده هستند اما طی چند سال اخیر خانواده با کوچک شدن در حال از بین رفتن است زیرا هرچه خانواده کوچک‌تر باشد امکان از هم پاشیدن آن نیز فراهم‌تر است‌ و افرادی ‌که برنامه کنترل جمعیت در جهان را برنامه‌ریزی کرده‌اند نیز همین موضوع را دنبال می‌کنند. الان بسیاری از کشورها وجود دارند که وضعیت جمعیت آن‌ها بسیار اسفناک است و همین الان اتفاقاتی که در کشور ما رخ می‌دهد سرمشق بسیاری از کشورها می‌شود و بنابراین باید دقت زیادی در برنامه‌های اجرایی وزارت بهداشت در بحث جمعیت داشته باشیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم تکریم مادران باردار و دارای فرزند در مراکز بهداشتی و درمانی تصریح کرد: تکریم مادران باردار اهمیت زیادی دارد و این سؤال مطرح است که چرا در اتاق زایمان برخی بیمارستان‌ها، یک مادر اظهار نارضایتی می‌کند و می‌گوید دیگر تمایلی ندارد که باردار شود یا برای زایمان به همان بیمارستان مراجعه کند؟

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×