امروز : سه شنبه, ۲۰ خرداد , ۱۴۰۴
- سفیر سابق ایران در چین: بدون اغراق تا اینجای مذاکرات ایران دست برتر را نسبت به طرف امریکایی داشته است
- بازدید رئیس سازمان بازرسی از بندر پارسیان
- روند صعودی بورس در اولین روز معاملات
- اولین تقاطع ۳ سطحی استان سمنان افتتاح شد
- ترافیک نیمه سنگین در این محور شمالی
- چهل و پنجمبن آزمون ادواری مراکز مهارت آموزی در استان ایلام برگزار میشود
- انجمن مس خواستار رفع موانع تولید مواد ناریه شد
- واکنش دولت موقت افغانستان به تحولات سوریه
- رنگینکمان گوشی اقتصادی هواوی /عکس
2 پیشنهاد رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برای تحول صنعت هوانوردی
به گزارش اکوایران، حسین پورفرزانه، معاون وزیر راه و شهرسازی، در دیدار نوروزی خود با کارکنان سازمان هواپیمایی کشوری گفت: «واگذاری بهرهبرداری فرودگاهها به بخش خصوصی، فرصتی برای توسعه هوانوردی عمومی و جذب سرمایهگذاران کوچک و متوسط به این صنعت ایجاد میکند.» او هوانوردی عمومی را بستری برای مردمیسازی صنعت هوانوردی دانست و اضافه کرد […]
به گزارش اکوایران، حسین پورفرزانه، معاون وزیر راه و شهرسازی، در دیدار نوروزی خود با کارکنان سازمان هواپیمایی کشوری گفت: «واگذاری بهرهبرداری فرودگاهها به بخش خصوصی، فرصتی برای توسعه هوانوردی عمومی و جذب سرمایهگذاران کوچک و متوسط به این صنعت ایجاد میکند.»
او هوانوردی عمومی را بستری برای مردمیسازی صنعت هوانوردی دانست و اضافه کرد این بخش میتواند مشابه پلتفرمهای حملونقل شهری عمل کند و خدمات هوایی را در دسترستر سازد.
پورفرزانه با اشاره به اهمیت «تولید ثروت» در مقابل «توزیع ثروت»، بر حرکت صنعت هوانوردی به سمت دانشبنیانی تاکید کرد و گفت: «حرکت از قدرت پایه به قدرت دانش پایه، مسیر رشد پایدار را شکل میدهد.»
نظام مهندسی هوانوردی؛ الگویی از صنعت ساختمان
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین پیشنهاد راهاندازی «نظام مهندسی هوانوردی» را مطرح کرد؛ مدلی که به گفته او میتواند از تجربه صنعت ساختمان الهام بگیرد.
او توضیح داد که در این مدل، طراحی و اجرای پروژههای هوانوردی به نهادهای دانشبنیان واگذار میشود و رگولاتوری حاکمیتی مسئول هدایت و نظارت خواهد بود.
پورفرزانه افزود: «ایجاد صندوقهای سرمایهگذاری دولتی و خصوصی در صنعت هوانوردی، میتواند ابزاری مؤثر برای هدایت سرمایهها به بخشهای مولد باشد.»
او در ادامه ترغیب به سرمایهگذاری هدفمند در چهار رکن کلیدی صنعت هوانوردی – ناوگان پرنده، فرودگاهها، صنعت پشتیبان فنی و نیروی انسانی – را از اولویتهای راهبردی سازمان عنوان کرد.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که صنعت هوانوردی ایران در سالهای اخیر با چالشهای متعددی از جمله فرسودگی ناوگان و کمبود منابع مالی روبرو بوده است.
افزایش ۴ درصدی پروازهای نوروزی در فرودگاه امام خمینی(ره)
همچنین معاون بهرهبرداری فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از رشد چهار درصدی نشست و برخاست پروازهای نوروزی در این فرودگاه خبر داد.
جواد صالحی آرتیمانی گفت: از ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۴، در مجموع ۵۴۹ هزار و ۷۰۰ مسافر در قالب سه هزار و ۷۲۶ پرواز از این فرودگاه اعزام و پذیرش شدند.
به گفته او، توزیع مناسب پروازها در ۲۴ ساعت شبانهروز و تخصیص بهینه منابع فرودگاهی موجب روانتر شدن جریان مسافری شده است؛ بهطوری که در هر ساعت ۱۸ پرواز ورودی و خروجی در ترمینالهای یک و سلام انجام میشود.
صالحی افزود: بهسازی فضای سالن چکاین، راهاندازی پارکینگ موقت و افزایش نیروی انسانی در گیتهای بازرسی، از جمله اقداماتی بود که به کاهش ترافیک و ایستایی مسافران کمک کرد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.