» جامعه » ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند
جامعه

۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

اسفند 9, 1402 0

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، محمد مهدی ناصحی در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: سازمان بیمه سلامت در دولت سیزدهم گام‌های بلندی در زمینه سیاست گذاری، فعالیت‌های اجرایی و تامین منابع برداشته است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند، خاطرنشان کرد: بیمه سلامت ۹۵ درصد هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی را پوشش می‌دهد و پرداخت از جیب مردم ۵ درصد است.

ناصحی با بیان اینکه ۱۷ میلیون نفر تحت پوشش صندوق بیمه همگانی هستند، گفت: از این تعداد، ۵ دهک که ۱۲.۵ میلیون نفر است، به صورت رایگان تحت پوشش هستند.

نشان دار شدن ۲ میلیون بیمار مزمن

وی با بیان اینکه در مراکز دولتی صد در صد هزینه‌ها برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رایگان است، افزود: ۲ میلیون بیمار مبتلا به سرطان، بیماران مزمن، بیماران اعصاب و روان در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نشان دار شدند و هفت هزار میلیارد تومان بودجه این صندوق است.

وی با اشاره به پوشش ۹۸ درصدی نسخه نویسی الکترونیک، تصریح کرد: بسیاری از بیماری‌های توانبخشی تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته، و توجه ویژه‌ای به بیماران اوتیسم داشته و هزینه‌های درمانی را حتی در بخش خصوصی پرداخت می‌کنیم.

ناصحی تصریح کرد: سالانه ۲هزار میلیارد تومان برای درمان ناباروری زوجین نابارور هزینه می‌کنیم و هزینه‌های درمانی مادران باردار نیز رایگان است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×