اخبار ویژه حمایت‌آنلاین
« حمایت‌آنلاین، حامی همه مردم ایران »
Thursday, 12 June , 2025
امروز : پنج شنبه, ۲۲ خرداد , ۱۴۰۴
شناسه خبر : 46741
  پرینت خانه » قضائی تاریخ انتشار : 02 جولای 2024 - 17:05 | 19 بازدید | ارسال توسط :

۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان ایلام افتتاح شد

۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان‌های ایوان و چوار استان ایلام که سبب کاهش مراجعات مردم به دادگستری، صرفه جویی در در زمان و هزینه، کاهش حجم کاری قضات و کارمندان اداری و … می‌شوند افتتاح شد. خبرگزاری میزان – همزمان با روز تکریم مردم با ارائه خدمات هوشمند قضایی، ۲ دفتر خدمات الکترونیک […]

۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان ایلام افتتاح شد

۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان‌های ایوان و چوار استان ایلام که سبب کاهش مراجعات مردم به دادگستری، صرفه جویی در در زمان و هزینه، کاهش حجم کاری قضات و کارمندان اداری و … می‌شوند افتتاح شد.

خبرگزاری میزان – همزمان با روز تکریم مردم با ارائه خدمات هوشمند قضایی، ۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان‌های ایوان و چوار افتتاح و به بهره برداری رسید.

شیرزادی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی (ره) معمار دستگاه قضایی و ۷۲ تن از یاران امام و نظام در حادثه غمبار هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ گفت: با افتتاح این دو دفتر، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان به ۲۳ دفتر افزایش یافت و تمامی حوزه‌های پانزده گانه قضایی استان تحت پوشش خدمات الکترونیکی این دفاتر قرار گرفته اند.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام افزود: وجود این دفاتر مزایای متعدد و مختلفی داشته و بخشی از خدمات دستگاه قضایی به صورت الکترونیکی توسط این دفاتر انجام و سبب کاهش مراجعات مردم به دادگستری، صرفه جویی در در زمان و هزینه، کاهش حجم کاری قضات و کارمندان اداری و … می‌شوند.

وی گفت: در اجرای طرح جهادی طی سال ۱۴۰۲ با اعزام این دفاتر به مناطق محروم و روستا‌های دور دست استان، خدمات ویژه‌ای نظیر ثبت و ویرایش ثنا (ثبت نام الکترونیک)، دریافت دادخواست‌ها، شکایات و لوایح قضایی و … بصورت مجانی و رایگان انجام و این طرح در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت.

شیرزادی در خصوص آموزش و نظارت بر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز گفت: آموزش مدیران و کارشناسان این دفاتر توسط همکاران مجرب قضایی بصورت مستمر انجام و علاوه بر نظارت‌ها و کنترل‌های سیستمی، کارشناسانی هم برای ارزیابی و بررسی میدانی عملکرد به دفاتر اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به نحوه صدور مجوز فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: صدور مجوز فعالیت این دفاتر با انجام تشریفات قانونی و شرکت متقاضیان در آزمون ورودی و موفقیت در مرحله مصاحبه انجام می‌گیرد و در سال‌جاری برای تکمیل ظرفیت موجود در استان، آزمونی برگزار که زمان و مکان آزمون متعاقبا بنحو مقتضی به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/



منبع

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰

سه × چهار =

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.