» حوادث » «گُل» شادی آور نیست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
حوادث

«گُل» شادی آور نیست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تیر 27, 1403 0

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین باباپور با اشاره به خطرات و عوارض مصرف ماده مخدر گل، در خصوص راهکارهای مختلف برای جلوگیری از اغفال نوجوانان در بحث مواد مخدر مطالبی را بیان کرد و گفت: حتماً باید شناخت و سواد خود را در خصوص تأثیرات مخرب و خانمانسوز مواد مخدر بالا ببریم و به روز باشیم.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متأسفانه تبلیغات بسیار مخربی در خصوص برخی از مواد روان گردان مانند گل می‌شود و اکنون که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را در پیش داریم این تبلیغات بیشتر شده و اینکه می‌گویند “گُل ” جز مواد شادی‌آور است اصلاً صحت ندارد.

وی تصریح کرد: گل، مخرب‌ترین ماده مخدری است که شاید در حال حاضر وجود دارد که از مشتقات حشیش و ماری جوانا است و تأثیرات منفی بر روی ذهن و تمرکز رفتار جوانان و نوجوانان و مصرف کنندگان دارد.

سرهنگ باباپور افزود: درصد تبلیغاتی گُل که از طریق قاچاقچیان در خصوص مواد مخدر انجام می‌شود بسیار بالاست و خانواده‌ها باید نسبت به این موضوع حساس بوده و آموزش‌های لازم را فرزندانشان بدهند تا از این ماده دوری کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت بیان داشت: باید عوارض این مواد را بدانیم و بتوانیم با نوجوان خود صحبت کرده و آنها را هم در حد لزوم با خطرات و عوارض این مواد آشنا کنیم.

سرهنگ باباپور اظهار داشت: باید با فرزندان خود ارتباط متقابل داشته باشیم، بعضاً خانواده‌ها بر این تصور هستند که ما نباید در رفتار و ارتباطات نوجوانان خود دخالت کنیم و این فکر کاملاً اشتباه است و البته فرزندان ما می‌خواهند که والدین را در امورات خود دخالت بدهند شاید ظاهر قضیه چیز دیگری باشد ولی باید ما با فرزند خود صحبت کرده و به حرف‌ها و علایق وی توجه کنیم و فرصت‌های آلوده کننده را از اطراف او دور کنیم و به دوستان او دقت کنیم تا ببینیم او با چه افرادی ارتباط دارد و همه اینها در رفتار وی تأثیر گذار است.

وی ابراز داشت: ما باید حتماً در خانواده قوانین جدی در این خصوص در عین صمیمیت داشته باشیم، به عنوان مثال ساعت بازگشت به منزل را برای نوجوان خود تعریف نمائیم و لزومی ندارد که بیشتر از این ساعت او در بیرون بماند و می‌توانیم برای فرزند خود کلاس‌های حرفه آموزی ورزشی و … در نظر بگیریم.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×