» حوادث » کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه برگزار می‌شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
حوادث

کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه برگزار می‌شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بهمن 4, 1402 0

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به حملات وحشیانه و بی‌رحمانه رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیست در نوار غزه و نقض آگاه حقوق بین‌الملل بشردوستانه در شهادت رساندن کودکان، زنان و مردان بی‌گناه، امدادگران، کادر درمان و اصحاب رسانه در فلسطین و نظر به لزوم حمایت و ابراز همدردی با مردم بی‌دفاع فلسطین جمعیت هلال احمر ایران در نظر دارند کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه را طی فردا اول بهمن برگزار کند.

وی افزود: کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه با هدف ایجاد راهکارهای جهانی امدادرسانی فوری، هماهنگی‌های منسجم با نهضت صلیب سرخ، بررسی راهکارهای مناسب جهت آتش بس پایدار و ایجاد صندوق بین المللی اضطراری با حضور رؤسا و دبیران کل جمعیت‌های ملی و صلیب سرخ هلال احمر کشورهای آسیا، اقیانوسیه و آفریقا برگزار می‌شود.

کولیوند بیان داشت: تاکنون هماهنگی لازم با فدراسیون و کمیته صلیب سرخ جهانی در مورد غزه داشته‌ایم و بیانیه‌های خوبی صادر شد. چندین کار جدی برای امدادرسانی پیگیری شد که همچنان بسیار کند کمک رسانی صورت می‌گیرد و هر کامیون که اعزام می‌شود از مرز رفح، هر کدام دو هفته بازرسی آن طول می‌کشد لذا برای ایجاد صدای مشترک فردا کنفرانس در ۴ محور شرایط فعلی غزه و بعد آتش بس و ایجاد صندوق مشترک برگزار می‌شود. به طور کلی دنبال کار عملیاتی برای تسهیل خدمت و امدادرسانی هستیم.

رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: از رژیم غاصب اعلام جرم کرده‌ایم و نقص حقوق بشردوستانه را احصا و مستند به دادستان دیوان لاهه ارایه کرده‌ایم.

۲ میلیون و ۹۰۰ هزار داوطلب با هلال احمر همکاری دارند

وی در ادامه از خرید ۳۰۰ آمبولانس و ۶۰۰ خودروی نجات و ورود آن به کشور خبر داد و گفت: ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار داوطلب با هلال احمر همکاری دارند که ۱۴۰ هزار مورد از آنها نخبه‌اند.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر هیچ امدادگری نیست که بیمه نشده باشد ولو با ۴ شیفت ۲۴ ساعته، البته ساماندهی جدیدی در این زمینه طی بهمن ماه امسال در دستور کار داریم.

افزوده شدن ۸ هزار نجاتگر از بهمن ماه به هلال احمر

کولیوند بیان داشت: ۴۰ هزار نجاتگر آموزش تخصصی دیده‌اند و ۸ هزار نفر از این افراد از بهمن ماه امسال به برنامه کاری هلال احمر ملحق می‌شوند.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: برای برگزاری مراسم باشکوه انتخابات تمام اقدامات لازم را جهت پوشش امدادی خواهیم داشت و برنامه ریزی های جامع صورت گرفته است.

جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام غذایی و زیستی کمک مردمی برای غزه

وی در ادامه همچنین از جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام غذایی و زیستی کمک برای مردم غزه خبر داد و گفت: مقادیر زیادی کمک نقدی هم توسط مردم صورت گرفته است.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: بیش از ۱۰۰ روز از آغاز پویش بشردوستی جمعیت هلال‌احمر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به غزه گذشته است و اجرای آن همچنان ادامه دارد. هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم غزه را به شماره حساب ۹۹۹۹۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی و یا به شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸ و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی و یا از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* واریز کنند.

کولیوند اعلام کرد: خرید بالگرد دید در شب در صورت تأمین منابع و اختصاص آن صورت می‌گیرد.

وی درباره گذراندن دوره سربازی طبق توافق با نیروهای مسلح در هلال احمر گفت: داوطلبان امدادگر که قبل از سربازی با ما همکاری می‌کردند به عنوان داوطلب مشمول شده و تحت عنوان امری سربازی مشغول فعالیت هستند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×