» جامعه » کلاهبرداری با این بهانه عجیب
جامعه

کلاهبرداری با این بهانه عجیب

بهمن 17, 1402 0

به گزارش خبرآنلاین،سرهنگ محمدقاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: بهمن ماه سال جاری فردی به کلانتری دولت آباد مراجعه و اظهار کرد شخصی ناشناس با تماس با وی خود را مجری برنامه رادیویی معرفی و با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو اعلام کرد که وی برنده قرعه کشی برنامه زنده رادیویی شده‌اید و مبلغ یک میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده است.

مهر در خبری آورده که وی گفت: بلا فاصله موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۶۷ این فرماندهی قرار گرفت و با تلاش‌های شبانه روزی، رد پای متهم در فضای مجازی شناسایی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در گام بعدی تحقیقات پلیسی هویت متهم شناسایی شد، گفت: با هماهنگی‌های پلیسی روز گذشته متهم در مخفیگاهش دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

وی افزود: متهم در تحقیقات پلیس اظهار داشت؛ که با ایجاد فضایی شبیه استودیو برنامه‌های زنده صدا و در حال پخش رادیویی، با ترفندهای مختلف در ذهن افراد قربانی خود نفوذ کرده و با مهندسی اجتماعی آنها را به پای دستگاه خودپرداز کشانده، سپس برای واریز مبلغ اهدایی و جایزه با وارد کردن اطلاعات بانکی افراد در قدم بعدی وجوه کارت بانکی شأن را سرقت کرده و بلا فاصله مبالغ سرقت شده از حساب‌ها را برداشت می‌کردیم.

طرهانی خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات انجام شده به بزه ارتکابی معترف که تا کنون یک شاکی به کلانتری مراجعه نموده است، متهم نیز جهت تکمیل تحقیقات و کشف جرایم احتمالی بیشتر تحویل پلیس فتا شهرستان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در پایان تصریح کرد: افراد به تبلیغات و تماس‌های مشکوک وسوسه‌انگیز توجه نکرده و دقت داشته باشند که جهت گرفتن جایزه نیازی به دادن اطلاعات حساب‌های بانکی شامل رمز اول و دوم و سایر اطلاعات کارت نیست.

۲۳۳۲۱۷



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×