» قضائی » کشف ۶۵ تن مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون در استان کرمان
قضائی

کشف ۶۵ تن مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون در استان کرمان

اسفند 20, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۵ تن انواع مواد مخدر در این استان، کشف و ضبط شده است.

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در کمیته حقوقی و قضایی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان در برگزاری مزایده فروش خودرو‌های توقیفی موجود در پارکینگ شورای مبارزه با موادمخدر، از استان‌های شاخص در کشور بوده به نحوی که در مجموع از ابتدای سال تاکنون ۱ هزارو ۶۶۸ خودرو به فروش رفته است.

وی با اشاره به این مطلب که بیش از ۲۵۶ میلیارد تومان از محل فروش این خودرو‌ها حاصل شده است، تاکید کرد: اقدامات موثر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مقامات قضایی استان در جهت شناسایی و برخورد با قاچاقچیان قابل تقدیر است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: بایستی تجهیزات و وسایل کنترل مواد مخدر در مبادی ورودی مانند مرصاد کرمان به روز شود و تحقق این امر نیاز به نگاه و کمک ویژه ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ضمن تاکید بر این مطلب که بایستی در مرز‌ها و استان‌های جنوب شرقی در جهت مبارزه و پیشگیری از ورود مواد مخدر به کشور سرمایه گذاری شود، عنوان کرد: تجهیزات و نیروی انسانی لازم نیز باید در اختیار نیرو‌های فراجا قرار گیرد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری نیز در این نشست گفت: برخلاف گفته‌های کشور افغانستان مبنی بر کاهش کاشت تریاک، تحقیقات موثق نشان می‌دهد که در این کشور کشت مواد مخدر افزایش پیدا کرده است و متاسفانه این کشور در حال تبدیل شدن به قطب مواد مخدر صنعتی است.

محمد زارعی گفت: سیاست گذاران کشور‌های غربی بدنبال عادی کردن تولید و توزیع مواد مخدر هستند و بایستی مقامات عالی کشور در جهت پیشگیری از عادی کردن این مساله اقدامات لازم را بعمل آورند.

وی ادامه داد: معضل معتادان متجاهر به یکی از مسائل و مشکلات عمده استان تبدیل شده است و بایستی مراکز کمپ ماده ۱۶ در کرمان توسعه یابد.

زارعی بیان کرد: در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، متاسفانه کشف و شناسایی اموال قاچاقچیان با یک سری خلاء مواجه است و لازم است با هماهنگی دیگر دستگاه‌های متولی، ضربه اساسی به بنیان‌های مالی این افراد وارد شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در این جلسه گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در حوزه پیشگیری، با استفاده از یاریگران در دانشگاه ها، مدارس، روستا‌ها و محلات اقدامات ارزنده و شایسته‌ای انجام داده است.

کوروش احمدیوسفی بیان کرد: ۲ هزارو ۴۰۰ طرح یاریگران در استان اجرا شده است و هیات‌های اندیشه ورز نیز در محلات وظیفه شناسایی مسائل و ظرفیت‌های آن محله را برعهده دارند.

وی افزود: در حال حاضر موجودی جدید خودرو‌های توقیفی در پارکینگ‌های شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ۱ هزارو ۳۷۴ مورد است.

ذوالفعلی نژاد، مدیر کل امور زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت:‌علی رغم هزینه‌های زیاد در جهت راه اندازی کمپ کبوترخان، متاسفانه هنوز این پروژه به اتمام نرسیده است.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد زندانیان در کشور مرتبط با مواد مخدر هستند بایستی در استان کرمان مانند دیگر استان ها، این مرکز بازتوانی معتادان تکمیل گردد و به بهره برداری برسد.

رئیس پلیس مبارزه با‌مواد مخدر استان کرمان تصریح کرد: ضربه به بنیان‌های مالی در دستور کار پلیس قرار گرفت و در این راستا بیش از ۲/۵۰۰ میلیارد ریال پولشویی کشف و ضبط شده است و همچنین سهم استان کرمان ۱۲ درصد از کل کشفیات مواد مخدر در کشور است.

علیرضا سوری نیز در این جلسه اظهار کرد: تعداد معتادان متهاجر در استان کرمان ۴۸۵ نفر است و بایستی در جهت برخورد و جمع آوری با این افراد اقدام موردنیاز صورت گیرد.

در پایان این نشست از دو تن از جانبازان نیروی انتظامی مبارزه با مواد مخدر محمدرضا شهسواری و علی عباس بهرامیان تقدیر شد.

گفتنی است در این نشست حجت الاسلام و المسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان، زارعی معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، بخشی دادستان عمومی و انقلاب کرمان، احمدیوسفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان و جمعی از مسئولین انتظامی، امنیتی و قضایی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×