» قضائی » کاهش آلودگی و رفع مشکلات زیست محیطی در دستور کار مسئولان قضایی استان ایلام قرار گرفت
قضائی

کاهش آلودگی و رفع مشکلات زیست محیطی در دستور کار مسئولان قضایی استان ایلام قرار گرفت

تیر 28, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان ایلام در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی ضمن اشاره به اهمیت کاهش آلودگی واحد‌های صنعتی، با ناکافی دانستن اقدامات دستگاه‌ها در این زمینه بر کاهش آلودگی زیست محیطی واحد‌های آلاینده تاکید کرد.

خبرگزاری میزان – عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری ایلام در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی با اشاره به این که صنایع کلان استان موظف هستند شاخص‌های زیست محیطی را رعایت کنند، اظهار کرد: کارخانه سیمان، پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام باید با استفاده از تجهیزات نوین میزان آلایندگی خود را به پایین‌ترین حد ممکن برسانند.

وی گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت در اعطای مجوز تاسیس کارخانجات و واحد‌های تولیدی باید ضمن هماهنگی با اداره کل محیط زیست استان الزامات زیست محیطی را مد نظر قرار دهد.

علی‌محمدی در ادامه از مسئولان حوزه بهداشت و درمان نیز خواست تا به تکالیف خود در زمینه پسماند‌های بخش بهداشت و درمان عمل کنند.

وی همچنین بر مدیریت هزینه کرد عوارض آلایندگی، حمایت از طرح‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته در خصوص کاهش آلودگی، ساماندهی نخاله‌های ساختمانی در روستا‌های اطراف شهر ایلام، بازرسی از منطقه هره دراز توسط اداره محیط زیست و رفع مشکل فاضلاب پایانه شهید سلیمانی تاکید کرد.

در ادامه اعضا شورا به بیان راهکار‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×