» جامعه » چگونگی بهره‌مندی بیماران دیابتی از حمایت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بیمه سلامت
جامعه

چگونگی بهره‌مندی بیماران دیابتی از حمایت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بیمه سلامت

مرداد 5, 1403 0

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیماران دیابتی برای بهره‌مندی از حمایت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و دریافت هزینه‌های پرداختی، باید پس از خرید اقلام مورد نیاز خود از مراکز مجاز فروش تجهیزات پزشکی، مدارک خرید را به ادارات یا شعب بیمه خود ارائه دهند.

خبرگزاری میزان – به گزارش پایگاه خبری بیمه سلامت، غزاله غزنوی با اشاره به اینکه بیماران دیابتی تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج هستند، اظهار کرد: بیمه‌شدگان مبتلا به دیابت تا سقف ۴۰۰ هزار تومان بابت تهیه دستگاه قند خون هر ۵ سال یکبار از پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بهره‌مند می‌شوند، ماهانه تا میزان ۱۰۰ عدد نوار و سوزن لانست نیز برای بیمه‌شدگانی که از طریق صندوق پوشش داده می‌شوند، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیماران برای بهره‌مندی حمایت‌های صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج سازمان بیمه سلامت ایران باید خریداری اقلام مورد نیاز را در قالب نسخه تجویزی پزشک از مراکز فروش مجاز لوازم و تجهیزات پزشکی یا داروخانه انجام دهند و مدارک را به ادارات کل یا شعب بیمه استان سازمان بیمه‌گر پایه مربوطه ارائه دهند و هزینه را دریافت کنند.

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: دریافت نسخه الکترونیک تجویزی پزشک از داروخانه‌های طرف قرارداد در قالب سامانه‌های نسخه‌نویسی الکترونیک انجام می‌شود که در این حالت محاسبه سهم صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج سازمان بیمه سلامت ایران به صورت خودکار صورت می‌گیرد.

غزنوی با بیان اینکه اگر بیمه‌شدگان دیابتی اطلاعات‌شان پیش از این تحت عنوان بیمار مبتلا به دیابت ثبت نشده باشد، باید نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند، تصریح کرد: افراد اطلاعات بیشتر در این رابطه را در صورت نیاز می‌توانند از ادارات و شعب سازمان بیمه‌گر پایه مربوطه دریافت کنند.

وی با اشاره به لزوم تجمیع آمار بیماران دیابتی که از این خدمات بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: با گذشت زمان محدود از آغاز فرایند ثبت اطلاعات بیماران دیابتی و ضرورت تجمیع اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های الکترونیک، آمار دقیق متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×