» قضائی » چهل درصد فروش نانوایی ها به صورت یارانه به آنها برمی‌گردد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

چهل درصد فروش نانوایی ها به صورت یارانه به آنها برمی‌گردد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اسفند 13, 1402 0

محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص گرانفروشی در نانوایی‌ها گفت: همانطور که قبلاً گفتم تا زمانی که شرایط مناسب برای تولیدکننده در این زمینه فراهم نشود نمی‌توانیم توقع داشته باشیم نانی که برای نانوا ۳ هزار تومان هزینه داشته باشد را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بفروشد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام امکان پذیر نیست افزود: تخلف در نانوایی‌ها را در دو قالب شاهد هستیم یا حجم نان را کم می‌کنند یا کیفیت نان را دچار آسیب می‌کنند یا قیمتش را افزایش می‌دهند. به اینها تذکر داده شده و در جلسات هم گفته شده است.

وی تاکید کرد: دولت یک اقدامی در حال حاضر انجام داده است که حدود ۴۰ درصد میزان فروش نانوایی‌ها را به آنها تحت عنوان یارانه پرداخت می‌کند.

اسفنانی ادامه داد: این اقدام می‌تواند هزینه‌ای را که نانواها مدعی هستند و به عنوان فرار از تخلف کم فروشی و گران فروشی عنوان می‌کنند را جبران کند لذا در صورت تخلف دیگر تخلف آنها قابل دفاع نیست و با آنها برخورد می‌شود.

اسفنانی در توضیح اینکه جریمه تعزیرات برای برخی شرکت‌های خصوصی جریمه سنگینی نیست و با پرداخت جریمه به کار خود ادامه می‌دهند گفت: در جاهای که امکان پذیر است پلمپ می‌کنیم و بنر زده می‌شود که این واحد متخلف است

وی افزود: درصد بازدارندگی نصب پلاکارد با عنوان متخلف بودن واحد خیلی بالا است چون حیثیت اقتصادی مجموعه را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

اسفنانی در خصوص فک پلمب گفت: فک پلمب جرم است و مجازات آن حبس است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×