» قضائی » ویژه اطفال و نوجوانان در مشهد افتتاح شد
قضائی

ویژه اطفال و نوجوانان در مشهد افتتاح شد

اسفند 21, 1402 0

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: امروز طرح شوق زندگی در کشور الگو شده است و از هر عاملی مهم‌تر، همراهی مردم باعث شده این کار موفق باشد.

خبرگزاری میزان – این مراسم امروز هفدهم اسفندماه با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی، معاون وزیر دادگستری، مسئولان قضایی استان و همچنین مسئولان شهری و اعضاء شورای شهر مشهد مقدس در محل دادگستری استان برگزار شد. 

گفتنی است دادگاه ویژه اطفال و نوجوانان فاز دوم مجتمع قضایی حمایتی اجتماعی شوق زندگی است که در راستای حمایت از کودکان و نوجوانان آسیب دیده و یا در معرض آسیب فعالیت می‌کند. 

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در این مراسم گفت: فاصله‌ها نباید مانع باشند تا انسان‌ها درد یکدیگر را نبینند، اگر خوب نگاه کنیم اطرافمان انسان‌های رنج دیده و مسائل و مشکلات را می‌بینیم و امروز مجموعه‌ی شوق زندگی با همین چشم بینا، کودکان آسیب دیده را زیر چتر حمایتی خود گرفته است. 

رئیس کل دادگستری استان در توصیف موفقیت طرح شوق زندگی دو عامل را مهم دانست. وی گفت: این اتفاق حاصل کار جمعی است و کسی آن را منتسب به خود نمی‌داند و منیت در این کار نبوده است و دیگر اینکه این کارنامه‌ی درخشان شوق زندگی حاصل یک مدیریت زنانه‌ی موفق بوده که با عقلانیت، توازن و تعادل را که لازمه استمرار و رشد این حرکت بوده را برقرار کرده است. 

محمدحسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حمایت‌ها و زحماتی که در جهت فعالیت‌های اثربخش مجتمع شوق زندگی صورت گرفته است گفت: امروز طرح شوق زندگی در کشور الگو شده است و از هر عاملی مهم تر، همراهی مردم باعث شده این کار موفق باشد.

وی افزود: مجتمع شوق زندگی در شهر مشهد تجلی مهربانی امام رضا (ع) است و در شهر امام رضا (ع) نباید کودک کار وجود داشته باشد و ایتام نیز باید همواره مورد حمایت باشند.

نیره عابدین زاده معاون دادستان مرکز استان و سرپرست مجتمع شوق زندگی هم گفت: امروز با حمایت‌های صورت گرفته، شوق زندگی گسترش یافته و ما اکنون شاهد افتتاح فاز دوم آن هستیم و امیدواریم در ادامه راه با همراهی مردم و فعالان اجتماعی و همچنین انجام وظایف توسط دستگاه‌های اجرایی، به یک زیست بوم برای حمایت از کودکان و نوجوانان دست یابیم. در پایان مراسم از نشان نشریه‌ی مجتمع شوق زندگی که قرار است اخبار فعالیت‌های این مجتمع را نشر دهد رونمایی شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×