» قضائی » وعده‌های انتخاباتی نامزد‌ها از مهمترین معیار‌های سنجش نماینده اصلح است
قضائی

وعده‌های انتخاباتی نامزد‌ها از مهمترین معیار‌های سنجش نماینده اصلح است

بهمن 30, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: مردم از وعده‌های انتخاباتی نامزد‌ها می‌توانند صادق الوعد بودن نماینده اصلح را بشناسند چرا که اگر نامزدی وعده‌ای برخلاف اختیارات نمایندگی بدهد قطعا نماینده تراز نظام جمهوری اسلامی نخواهد بود.

خبرگزاری میزان– غلامعلی دهشیری در دیدار با جمعی از نخبگان و نمایندگان اقشار در شهرستان بافق، اظهار کرد: حضور باشکوه مردم در انتخابات آتی نشان می‌دهد علی‌رغم برخی مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی که یا ناشی از دشمنی دشمنان نظام و مزدوران داخلی و یا بی‌تدبیری و کم‌کاری مدیران است، مردم سرنوشت کشور را به این مسائل گره نزده و همواره مقاوم و با بصیرت پای نظام خود ایستاده‌اند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی مردم در برگزاری انتخابات، تصریح کرد: صدر تا ذیل انتخابات در دست مردم است و دولت تنها نقش هدایت، حمایت و هماهنگی را بر عهده دارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد انقلاب اسلامی را انقلابی برخواسته از خواست و اراده مردم دانست و گفت: انتخابات نیز نمودی از این خواست و اراده ملت است که سرنوشت و آتیه این سرزمین را می‌سازد.

وی افزود: مسئولان باید امانتی که در اختیار آن‌ها گذاشته شده است را به خوبی بشناسند و بعد به خوبی از این امانت که استفاده بهینه از این فرصت طلایی خدمت به مردم است امانتداری کنند.

دهشیری خاطرنشان کرد: رویداد و انتخابات حساسی پیش رو است که این حساسیت را می‌توان از ورود زود هنگام مقام معظم رهبری به این حوزه و اشاره در تمامی سخنرانی‌های اخیر ایشان مشاهده کرد.

وی مهمترین وظایف نمایندگان مجلس را قانونگذاری متناسب با شرایط، نیازمند‌ها و هم‌چنین نظارت بر اجرای صحیح قانون ذکر کرد و گفت: نامزد‌های انتخاباتی باید در وعده‌های خود صادق باشند و براساس وظایف و اختیارات خود به مردم وعده بدهند.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: مردم از وعده‌های انتخاباتی نامزد‌ها می‌توانند صادق الوعد بودن نماینده اصلح را بشناسند چرا که اگر نامزدی وعده‌ای برخلاف اختیارات نمایندگی بدهد قطعا نماینده تراز نظام جمهوری اسلامی نخواهد بود.

وی همچنین به تغییر قانون انتخابات اشاره و بیان کرد: این اولین دوره برگزاری انتخابات با قانون جدید است و فرصتی برای محک خوردن آن و بررسی میزان اثرگذاری آموزش‌ها و توانمندی عوامل اجرایی است.

دهشیری بیان کرد: کار نمایندگی یک کار جمعی و گروهی است و هر نماینده‌ای که برنامه‌محور و دارای قدرت نفوذ کلام و جریان‌ساز باشد می‌تواند نقش آفرین باشد.

وی نظارت بر تحقق عدالت انتخاباتی به ویژه در حوزه تبلیغات تأکید کرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه در قانون جدید، نمایندگان فعلی می‌توانند به وظایف نمایندگی خود ادامه دهند، اما اگر برای هیئت اجرایی و نظارت محرز شود که نماینده‌ای بر خلاف روال معمول در حال ارائه گزارش و اجرای برنامه‌های تبلیغاتی در غیر زمان مجاز تبلیغات است می‌توان با آن برخورد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: این راهپیمایی نشان داد که مردم پای ولایت، نظام و انقلاب هستند و این رضایتمندی از عملکرد مسئولان است که میزان مشارکت مردم در انتخابات را تعیین می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تصریح کرد: دشمن هر جا که دید خلل و تعللی در اراده و حضور مردم در صحنه‌های مختلف حمایت از نظام است، زهر خود را به این نظام ریخت که اعمال تحریم ها، ترور سردار سلیمانی و دانشمندان هسته‌ای و … نمونه‌هایی از آن است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×