» قضائی » وضعیت وخیم حقوق بشر در کرانه باختری
قضائی

وضعیت وخیم حقوق بشر در کرانه باختری

دی 15, 1402 0

سازمان ملل متحد اعلام کرد: وضعیت حقوق بشر در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی، به سرعت رو به وخامت است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، وضعیت حقوق بشر در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی، به سرعت رو به وخامت است و این سازمان از رژیم صهیونیستی خواست به کشتار غیرقانونی و خشونت شهرک نشینان علیه مردم فلسطین پایان دهد. این گزارش توقف فوری استفاده از سلاح‌ها و ابزار‌های نظامی، توقف بازداشت خودسرانه و بدرفتاری با فلسطینی‌ها و رفع محدودیت‌های جا به جایی تبعیض‌آمیز را خواستار شده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد مرگ ۳۰۰ فلسطینی از جمله ۷۹ کودک را از ۷ اکتبر تا ۲۷ دسامبر ۲۰۲۳ در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی ثبت کرده است. از این تعداد، ۲۹۱ نفر توسط نیرو‌های امنیتی اسرائیل، هشت نفر نفر توسط شهرک نشینان و یک نفر یا توسط نیرو‌های امنیتی اسرائیل یا شهرک نشینان کشته شده است.

ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنش به اطلاعات موجود در این گزارش اظهار داشت: «استفاده از تاکتیک‌های نظامی و سلاح‌ها در زمینه‌های اجرای قانون، استفاده از نیروی غیرضروری یا نامتناسب، و اعمال محدودیت‌های جا به جایی گسترده، خودسرانه و تبعیض‌آمیز که بر فلسطینیان تأثیر می‌گذارد، بسیار نگران‌کننده است».

وی افزود: «موارد نقض مستند در این گزارش، تکرار الگو و ماهیت موارد نقض گزارش شده در گذشته در زمینه اشغال طولانی مدت کرانه باختری توسط اسرائیل است، اما با شدت خشونت و سرکوب بیشتر».

تورک در پایان از رژیم صهیونیستی خواست تا گام‌های فوری، واضح و مؤثری را برای پایان دادن به خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان برداشته و همه حوادث خشونت‌آمیز توسط شهرک‌نشین‌ها و نیرو‌های امنیتی رژیم اسرائیل را مورد بررسی قرار دهد تا از حمایت مؤثر از جوامع فلسطینی در برابر هر نوع خشونت اجباری اطمینان حاصل شده و بازگشت جوامع فلسطینی که به دلیل حملات مکرر شهرک نشینان مسلح آواره شده اند، تضمین شود.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×