» جامعه » هشدار قرمز سیل شدید در این استان
جامعه

هشدار قرمز سیل شدید در این استان

اسفند 10, 1402 0

به گزارش خبرآـنلاین،مطابق هشدار قرمز صادرشده، با تشدید فعالیت سامانه بارشی از شامگاه چهارشنبه تا صبح جمعه (۱۰ تا ۱۲ اسفند ۱۴۰۲)، مخاطراتی همچون رگبار شدید، رعد و برق با احتمال تگرگ و تندباد لحظه‌ای و سیلاب بسیار شدید برخی مناطق نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ایلنا در خبری نوشت:منطقه اثر فعالیت سامانه پیش رو، شهرستان‌های دشتیاری، چابهار، کنارک، قصرقند، نیکشهر، سرباز، راسک، جنوب مهرستان، سراوان و سیب و سوران خواهد بود.

اداره‌کل هواشناس سیستان و بلوچستان هشدار داده است که سامانه پیش رو اثرات مخاطره آمیزی همچون سیلاب شهری و روستایی، طغیان رودخانه‌ها، خسارت به محصولات کشاورزی، وقوع صاعقه، سرریز شدن سدها، تشدید خسارت به تاسیسات و زیرساخت‌ها را در پی دارد.

این اداره کل توصیه کرده است در این مدت از تردد در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری شود و مدیریت سدها و حفاظت از محصولات کشاورزی در دستور کار باشد.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان هواشناسی کشور، همچنین توصیه شده است درترددهای دریایی جنوب سیستان و بلوچستان احتیاط شود و سازمان‌های امدادی و فرمانداری های منطقه آمادگی مواجهه با شرایط را داشته باشند.

۲۳۳۲۱۷



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×